صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و یک - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و یک - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

چند راهکار برای اینکه به خودمان بیشتر از مد، ارزش قائل شویم

برخی، علاقه زیادی به ایجاد تغییر در ظاهر خود دارند اما این موضوع گاهی تبدیل به دردسر می‌شود چون این رویه هم می‌تواند به یک اعتیاد بدل شود. این گروه، کافی است یک نقطه از صورتشان را جراحی کنند و تغییر دهند. پس از آن میل به تغییرات افزایش پیدا می‌کند و به سونامی تغییر ظاهر تبدیل می‌شود. شاید این دیدگاه برای این افراد مفید واقع شود که آشتی با خود و قبول کردن بدن و ظاهر خود، می‌تواند یک فرایند مهم و مفرح باشد. دکتر اقبالی‌نژاد در این زمینه چند نکته را مطرح می‌کند.
خودآگاهی: مهم است که با خودآگاهی شروع کنید. از خودتان بپرسید که چرا می‌خواهید تغییراتی در ظاهرتان داشته باشید. آیا این تغییرات برای خودتان است یا برای دیگران؟ خودتان را بر اساس ظاهرتان تعریف نکنید، چون درواقع آنچه در درون‌تان می‌گذرد اهمیت دارد نه ظاهرتان. روی ویژگی‌های شخصیتی‌تان تمرکز کنید و به روابط و احساسات و آرزوهای‌تان توجه نشان دهید.قبول کردن واقعیت‌ها: بپذیرید که هر فرد متفاوت است و هرکس ویژگی‌ها و ظاهری خاص به خود دارد. تلاش برای تطبیق با استانداردهای دیگران ممکن است باعث استرس و ناامیدی شود.
اهمیت دادن به سلامتی: درک این مسأله که مهم‌ترین چیز درباره بدن شما سلامتی و راحتی شماست، می‌تواند کمک کند. به سلامت‌تان احترام بگذارید و از آن مراقبت کنید.مراجعه به متخصصان: اگر نیاز به تغییرات خاصی در ظاهر دارید، بهتر است با متخصصان مرتبط مشورت کنید. از متخصصان پزشکی و زیبایی مشاوره بگیرید تا از روش‌های امن و مؤثر بتوانید استفاده کنید.
خودمراقبتی و مراقبت از خود: به خودتان عشق بورزید. ورزش منظم، تغذیه سالم، استراحت کافی و مراقبت از پوست و مو می‌تواند به شما احساس بهتری دهد.پذیرش نقاط قوت و ضعف: هر فرد نقاط  قوت و ضعفی دارد. به خودتان اجازه دهید که خودتان باشید و از نقاط قوت‌تان استفاده کنید.
پذیرش پشتیبانی دیگران: اگر احساس می‌کنید به پشتیبانی دیگران نیاز دارید، با دوستان یا خانواده صحبت کنید. آنها ممکن است شما را در این فرایند حمایت کنند.
به خودتان احترام بگذارید و خودتان را به‌عنوان یک فرد منحصر به فرد قبول کنید. توجه کنید که زیبایی تنوع دارد و هر فرد دارای زیبایی منحصر به فردی است که تنها به خودش تعلق دارد. صد‌ها مطالعه و تحقیق درباره شادی و تندرستی انجام شده است و هیچ کدام آنها این نتیجه را اعلام نکرده که «جذابیت» و «زیبایی» فاکتوری در شاد و راضی بودن در زندگی محسوب می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی