هاشمی: سیاست‌های رهبری، فصل الخطاب ورزش بود

جلسه مشترک رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و جلسه مشترک مدیران کل استانی با کیومرث هاشمی وبیناری برگزار شد.
این جلسه برای برنامه‌ریزی با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و مدیران کل استانی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرایی شدن دستورات و رهنمودهای رهبرانقلاب در دیدار با جامعه ورزش برگزار شد. در این دو جلسه بعضی از رؤسای فدراسیون‌ها و مدیران کل استانی نظرات‌شان را درباره مسائل و مشکلات حوزه ورزش ارائه کردند.
کیومرث هاشمی در جلسه با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، دیدار جامعه ورزش با رهبر انقلاب را امیدبخش خواند: «دیدار با مقام معظم رهبری یک نشست امیدبخش و راهگشا برای مسئولین و خانواده ورزش بود و سیاست‌هایی که در دیداررهبری عنوان شد برای همه ما فصل‌الخطاب بود و اینکه بتوانیم در راستای توسعه ورزش کشور گام برداریم.
شاه‌بیت صحبت‌های مقام معظم رهبری در این دیدار «ورزش قوی، ایران قوی» بود و وظیفه ما این است که این موضوع را به گفتمان تبدیل کنیم. طبق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب وظیفه ما این است که در راستای رفع دغدغه و مشکلات ورزشکاران‌ از جمله مسائلی همچون اشتغال، مسکن، معافیت و تحصیلات قدم برداریم.»  وزیر ورزش، در جلسه با مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور با اشاره به تلاش مدیران استان‌ها برای توسعه ورزش کشور گفت:‌ حوزه ورزش و جوانان، حوزه بزرگی است. در دیداری که جامعه ورزش با مقام معظم رهبری داشت، افتخاری برای جامعه ورزش رقم خورد و ما باید از بیانات و رهنمودهای رهبری استفاده لازم را ببریم و قدردان رهبر انقلاب باشیم. نشست، نشست بسیار خوبی بود و اعتمادی که ایشان به جامعه ورزش دارند، باید ما به درستی به آن پاسخ دهیم و از ظرفیت‌های خود برای محقق شدن این نوع نگاه استفاده کنیم. بهبود سلامتی و رفاه اجتماعی در بحث ایران قوی است. وقتی که ما ورزش همگانی خوبی داشته باشیم، سلامت جامعه که جزو وظایف ما است، نهادینه خواهد شد. زمانی ما می‌توانیم بگوییم در حوزه ورزش همگانی موفق هستیم، که با ارتقای سطح سلامتی، شاهد افتتاح هیچ بیمارستانی نباشیم. منظور من این است که نباید همه استانداران و مسئولان دنبال افتتاح بیمارستان‌ها باشند و من درباره اهمیت ورزش قوی صحبت می‌کنم و اگر ورزش به صورت کاملاً درست نهادینه شود و سلامت جامعه را تضمین کنیم، نیازی به مراکز درمانی نداریم. بهترین پیشگیری، موضوع ورزش است که باید از ظرفیت آن بهره ببریم.»


چین؛ میزبان انتخابی المپیک تکواندو
برنامه مسابقات سهمیه المپیک قاره‌ای تکواندو مشخص شد. رقابت‌های تکواندوی المپیک 2024 پاریس در حالی با حضور 128 تکواندوکار در دو گروه مردان و زنان برگزار خواهد شد که این نفرات برای حضور در این مسابقات به 3 روش می‌توانند جواز حضور در المپیک پاریس را بگیرند. در صورتی که تکواندو کاران از طریق رنکینگ و یا از طریق مسابقات گرنداسلم موفق به کسب سهمیه نشوند، می‌توانند شانس خود را در مسابقات قاره‌ای امتحان کنند. در این مسابقات فینالیست‌های قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و پان آمریکن و نفرات اول اقیانوسیه جواز حضور در المپیک پاریس را می‌گیرند.  حالا طبق اعلام فدراسیون جهانی مسابقات قاره آسیا روزهای 25 و 26 اسفندماه در شهر تای‌آن کشور چین پیگیری خواهد شد.


عضویت دو ایرانی در فیبا آسیا
سهراب کیهانی و صفا علی کمالیان به عنوان عضو کمیته پزشکی و کمیته فنی فیبا آسیا انتخاب شدند.کیهانی، پزشک و جراح متخصص که نایب رئیس و عضو هیأت رئیسه فدراسیون بسکتبال نیز است به عضویت کمیته پزشکی فیبا آسیا درآمد.در ضمن او به عنوان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی هم فعالیت می‌کند.همچنین صفا علی کمالیان، مربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران در دو قهرمانی جام ملت‌های آسیا، دو قهرمانی کاپ فیبا آسیا و دو جام جهانی، سابقه مدرسی FIBA و WABC، نظارت فیبا و مربیگری در NCAA و G - League با تیم NBA در Advanced Scott هیوستون راکتز را دارد.

تکواندوی ایران در فینال جام جهانی
تیم ملی تکواندوی ایران برای حضور در مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی با شش تکواندوکار به چین سفر می‌کند.این رویداد به صورت تیمی و تنها در بخش ترکیبی (میکس) روز ۲۸ آذر به میزبانی چین در سالن بین‌المللی ووشی تایهو در شهر ووشی برگزار می‌شود و تیم ملی ایران نیز برای حضور در آن ثبت نام کرده است. تاکنون ۴۵ تکواندوکار از کشورهای برزیل، مراکش، ایران، قزاقستان، چین، کره جنوبی و رواندا ثبت نام کرده‌اند.  ترکیب ایران را یلدا ولی‌نژاد، تینا مدانلو، ملیکا میرحسینی، ابوالفضل عباسی، میرهاشم حسینی و ابوالفضل یعقوبی تشکیل می‌دهند. تیم‌های اول تا سوم این رقابت‌ها مستقیم به بخش تست تیمی المپیک پاریس ۲۰۲۴ راه پیدا خواهند کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی