رحمتی: برنامه کوتاه‌مدت‌مان با مربی کوبایی اخذ سهمیه المپیک است

فونتانا کمک خوبی به بوکس ایران می کند

فائزه زمانی
خبر‌نگار

درحالی که قبل از این روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس نام رینالدو فوتس مربی کوبایی را برای هدایت تیم ملی مطرح کرده بود، حالا نام وان باتیستا کیسادا نابغه مربیگری دنیا را از آستین درآورد تا سوپرایز ویژه‌تری داشته باشد. به گفته حسن رحمتی مدیرفنی تیم ملی بوکس، فوتس پنجشنبه همین هفته وارد تهران می‌شود و بعد از جلسه با مسئولان فدراسیون موقتاً هدایت تیم ملی بزرگسالان را تا آمدن فونتانا و دستیار کوبایی‌اش برعهده می‌گیرد.رحمتی حالا درباره تغییر تصمیم فدراسیون برای جذب سرمربی تیم ملی گفت: «ما 13-12 گزینه کوبایی، روس، ازبک و قزاق درنظر داشتیم که در نهایت به اسم وان باتیستا فونتانا کیسادا و رنالدو فوتس رسیدیم، طبق تصمیمی که گرفتیم قرار شد فونتانا سرمربی تیم ملی و فوتس سرمربی رده‌های پایه شود.
طبق توافقات قرار است فونتانا با هرناندز دستیار کوبایی خود به ایران بیاید اما فعلاً کارهای او انجام نشده و منتظر صدور ویزایش هستیم، از آنجایی که فرصت کمی تا انتخابی المپیک مانده و کارهای فوتس زودتر انجام شده، او پنجشنبه به ایران می‌آید و شنبه جلسه‌ای با حضور او در فدراسیون خواهیم داشت. بلافاصله اردوی تیم ملی زیرنظر ایشان شروع می‌شود و بعد از آن هم مسابقات قهرمانی کشور برگزار خواهد شد. بنابراین تا زمان صدور ویزای فونتانا و آمدنش به ایران، فوتس تمرینات تیم ملی بزرگسالان را برعهده خواهد داشت.» به گفته رحمتی، فونتانا با رزومه خوبی که دارد می‌تواند کمک خوبی به بوکس ایران کند: «او 18 سال سرمربی تیم ملی تایلند بود و باعث ایجاد رنسانس در بوکس این کشور شد، به‌خاطر همین هم یکی از دلایل انتخاب او، آشنایی با بوکس آسیا است و از طرفی هم او با رزومه خوبی که دارد، می‌تواند کمک خوبی به بوکس ایران کند.
شاید خیلی از دوستان بر این عقیده باشند که فونتانا پیر است و 65 سال سن دارد اما مشکلی نیست چون ایشان سرمربی است و برنامه می‌دهد، دستیارش هرناندز تمرینات را پیاده می‌کند و هرکاری لازم باشد انجام می‌دهد. برنامه بلندمدتی برای بوکس با این مربی داریم. اصلاً به دنبال پیشرفت شگرف در کوتاه‌مدت نیستیم.
برنامه کوتاه‌مدت‌مان با فونتانا گرفتن سهمیه المپیک، برنامه میان‌مدت‌مان بازی‌های آسیایی ژاپن و برنامه بلندمدت‌مان هم المپیک 2028 لس‌آنجلس است.»

جستجو
آرشیو تاریخی