صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش خبر

درخشش کریم پس از بازگشت از تیم ملی
انصاری‌فرد با گل وارد اومونیا شد
در یکی از دیدارهای هفته دوازدهم و ما قبل پایانی دور رفت سوپر لیگ قبرس، اومونیا که برخلاف آخرین بازی خود کریم انصاری فرد را در ترکیب اولیه نداشت، از ساعت 19:30 یکشنبه شب در ورزشگاه خانگی خود مقابل تیم رده دهمی آچناس قرار گرفت. اما انصاری فرد که در فیفا دی جزو ملی‌پوشان ایران قرار گرفته و در فهرست مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 حضور داشت و برابر هنگ کنگ هم به عنوان یار جانشین به زمین رفت، در بازگشت به قبرس به عنوان تعویضی برابر آچناس درخشان کار کرد. ستاره پیشین پرسپولیس در حالی که تیم اومونیا با نتیجه دو بر یک از آچناس پیش افتاده بود، در دقیقه 65 وارد زمین شد که پنج دقیقه بعد گل سوم را به ثمر رساندند و لحظاتی بعد هم خودش گلزنی کرد. او که در 11 حضور ثابت و تعویضی خود در فصل جاری سوپر لیگ قبرس فقط یک گل به ثمر رسانده بود، در بازگشت از اردوی ملی با انگیزه کار کرد و در دقیقه 75 اشتباه عجیب مدافع آچناس در دفع توپ را استفاده کرد و با شوت محکم پای چپ گل چهارم تیمش را در موقعیت تک به تک به ثمر رساند تا موفق به زدن دومین گل فصل خود در این فصل از لیگ قبرس شود. اومونیا با این پیروزی، 23 امتیازی شد تا جایگاهش در رتبه پنجم جدول لیگ قبرس را تثبیت کند. انصاری فرد فصل گذشته در 31 بازی فصل گذشته چهار گل در لیگ قبرس به ثمر رسانده بود اما در فصل جاری در 12 بازی دو بار این کار را انجام داده است و باید دید این مهاجم 34 ساله در ادامه چه عملکردی خواهد داشت.


پاکدل: خدا کمک کرد آسیب ندیدم
حامد پاکدل مهاجم پیکان که در دیدار روز جمعه خودروسازان مقابل آلومینیوم موفق به گلزنی شد، پس از این مسابقه دچار سانحه رانندگی شد. او درباره شرایط خود پس از تصادفی که پشت سر گذاشت، گفت: «عصر روز یکشنبه برای بازگشت به تمرینات، در حال رانندگی به سمت تهران بودم که کمی قبل از اراک متوجه شدم یک کامیون از مسیرش خارج شده و برای آن‌که از خطر تصادف فرار کنم، اتومبیل را به سمت دیگر هدایت کردم. با این‌حال از جاده بیرون رفتم و از ارتفاع به پایین جاده پرتاب شدم. خدا به من کمک کرد که آسیبی ندیدم و سالم هستم اما اتومبیلم صدمه دید.» مهاجم سابق پرسپولیس ادامه داد: «دعای خیر اعضای خانواده و مردم عزیز ایران پشت سرم بود که با کامیون تصادف نکردم یا خودم صدمه جدی ندیدم. همیشه شکرگزارهستم و از خداوند بابت این سلامتی تشکر می‌کنم. در سلامتی کامل به‌سر می‌برم و صدمه‌ای جز چند خراش جزئی ندیده‌ام.»


بلینگام و عبور از رونالدو
جود بلینگام فصلی رؤیایی را سپری می‌کند. شاید هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که ستاره جوان انگلیسی در اولین فصل حضورش در رئال مادرید چنین عملکرد درخشانی از خود به نمایش بگذارد. این هافبک 20 ساله سابق دورتموند، تاکنون 15 بازی رسمی در رقابت‌های مختلف با پیراهن رئال مادرید انجام داده است که حاصل آن 14 گل و 3 پاس گل بوده و از این حیث رکورد 13 گل کریستیانو رونالدو طی 15 بازی نخست با پیراهن رئال مادرید را هم شکست. آلفردو دی استفانو (13)، پرودن (13) و پوشکاش (11) نفرات بعدی در این لیست هستند. نکته قابل توجه دیگر اینکه بلینگام فصل گذشته همراه دورتموند 14 گل در پایان فصل به ثمر رسانده بود اما حالا در ماه نوامبر فصل جاری این تعداد گل را همراه رئال مادرید به ثمر رسانده و آقای گل لالیگا محسوب می‌شود.


انتقاد روزنامه اماراتی از مجیدی
اتحاد کلباء با هدایت فرهاد مجیدی در هفته هشتم رقابت‌های لیگ امارات با تساوی خانگی بدون گل برابر النصر متوقف شد. این تیم در فصل جاری لیگ امارات عملکرد خوبی از خود نشان نداده و در هشت بازی تنها هشت امتیاز کسب کرده است. در این میان، روزنامه الاتحاد امارات با تیتر «تصمیمات مجیدی نیاز به توضیح دارد» به انتقاد از این مربی ایرانی پرداخت و نوشت: «مجیدی در دیدار برابر النصر به عادل محمد بازیکن ملی‌پوش تنها در دقایق پایانی بازی داد و به احمد عامر اصلاً بازی نداد. این در حالی است که او بهترین گلزن تیم در فصل قبل بود. مدیریت و هواداران اتحاد کلباء دلیل این تصمیم مجیدی را نمی‌دانند. او با وجود درخشش این دو بازیکن به آنها بازی نمی‌دهد. عجیب اینکه عادل محمد از بازیکنان شاخص است و حتی سرمربی کنونی تیم ملی هم در دیدار اخیر برابر بحرین از او استفاده کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی