صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

جدال جذاب پاری‌سن ژرمن – نیوکاسل

جنگ صعود تا روز آخر

جنگ صعود در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا تا روز آخر ادامه دارد اما پاری‌سن ژرمن و نیوکاسل که دو هفته قبل شکست خورده‌اند امشب در پارک دو پرنس به دنبال جبران هستند. پاریسی‌ها که در انگلیس 4 بر یک شکست خوردند اما با شش امتیاز تیم دوم گروه F هستند، انگیزه بالایی برای انتقام دارند. در دیگر بازی گروه، بوروسیادورتموند که با هفت امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفته، میهمان میلان پنج امتیازی است. نیوکاسل هم چهار امتیاز دارد. پاریس که با سه گل میهمان خود میلان را شکست داده بود، در بازی برگشت در سن سیرو توسط میلان اشکرینیار به گل اول رسید اما با گل‌های الیویه ژیرو و رافائل لیائو شکست خورد و دست خالی از ایتالیا برگشت. این یعنی پاریس نه تنها دو بازی از سه بازی آخرش در لیگ قهرمانان را باخته؛ یعنی شکست‌هایی به اندازه 18 بازی قبلش در اروپا، بلکه برای اولین بار بعد از پنج سال سه بازی خارج از خانه را پشت سر هم باخته است. صدرنشین لیگ یک فرانسه همچنین از هشت بازی آخرش با تیم‌های انگلیسی شش بازی را باخته. یک باخت دیگر کار صعود تیم لوییس انریکه را به دشواری می‌اندازد اما آنها با روحیه خوبی برای این بازی آماده شده‌اند؛ بعد از تعطیلات ملی جمعه شب میزبان موناکو بودند درحالی که قبل از شروع مسابقه تنها سه امتیاز از این تیم پیش بودن اما در نهایت 5 بر 2 به پیروزی رسیدند.
کاپیتان کیلیان امباپه یکی از گلزنان بود و پاریس حالا هفت بازی از هشت مسابقه آخرش را برده و در پیروزی‌هایش حداقل سه گل زده است.
نیوکاسل نتوانسته چنین روند مثبتی در لیگ برتر داشته باشد و ترکیبی از مصدومیت‌ها و بازی‌های کمتر از حدانتظار باعث شده تیم شمال‌شرقی از میان پنج تیم بالای جدول بیرون باشد. تیم ادی هاو علاوه بر دو باخت پیاپی مقابل بوروسیادورتموند، در یک ماه قبل از بازی این هفته با چلسی تنها یک پیروزی به دست آورده بود البته آن هم مقابل یکی از مدعیان قهرمانی، آرسنال بود.
الکساندر ایساک گل اول را به چلسی زد اما میهمان به گل تساوی رسید. بعد جمال لاسلس، ژوئلینتون و آنتونی گوردون گل زدند تا نیوکاسل روحیه فوق‌العاده‌ای برای بازی امشب به دست آورد هرچند آنها احتمالاً برای صعود از این گروه به پیروزی در هر دو بازی باقیمانده نیاز دارند. در هفته آخر نیوکاسل میزبان میلان است و دورتموند از پاریس پذیرایی می‌کند. نیوکاسل در لیگ قهرمانان این فصل در خارج از خانه موفق به گلزنی نشده و درحالی به فرانسه می‌رود که از 9 بازی آخرش در این رقابت‌ها تنها دو برد داشته. نیوکاسل در گذشته فقط یکی از هفت بازی‌اش را در زمین رقبای فرانسوی  برده که آن هم 19 سال قبل بوده است. در دیگر بازی مهم این گروه میلان و دورتموند به مصاف هم می‌روند و در بازی‌های دیگر نیز فاینورد رو در روی اتلتیکومادرید قرار می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی