صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

بار دیگر با پیروزی شیاطین سرخ مقابل اورتون مطرح شد

رکوردهای خاص برای اونانا گارناچو

آندره اونانا دروازه‌بان منچستریونایتد که در مقطعی از فصل سوژه شوخی و تحقیر رسانه‌های انگلیسی شده بود، حالا اوج گرفته و یکشنبه هم کمک کرد یونایتد صاحب یک رکورد تاریخی در لیگ برتر شود. پیروزی 3-0 منچستریونایتد مقابل اورتون بدون کمک اونانا ممکن نبود. دروازه‌بان کامرونی یونایتد رفته‌رفته خود را به عنوان یک بازیکن مهم در اولدترافورد تثبیت می‌کند.
 شروع او به‌هیچ‌وجه آسان نبود و انتقادات شدیدی نسبت به عملکردش وجود داشت اما این بازیکن کامرونی یکی از بهترین نمایش‌های این فصل را در گودیسون پارک داشت. پس از گل قیچی برگردان استثنایی گارناچو، وقت هنرنمایی اونانا رسید. او با دو مهار عالی، اجازه گلزنی را از کالورت لوین و مک نیل گرفت. در مقابل کپنهاگن، مهار پنالتی او تعیین‌کننده شد و سه امتیاز را به یونایتد داد تا همچنان تیم اریک تن هاخ را برای صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان امیدوار کند. اونانا در دروازه یونایتد حالا سه کلین‌شیت متوالی دارد. درواقع اونانا از این حیث یکی از بهترین عملکردها را داشته و در پنج بازی از 13 بازی لیگ برتر دروازه خود را بسته نگه داشته است. حتی مهم‌تر از آن رکوردی بود که شیاطین سرخ با عملکرد عالی اونانا در گودیسون پارک به دست آوردند. منچستریونایتد اولین تیمی است که 500 کلین شیت در تاریخ لیگ برتر ثبت می‌کند و این دیروز با درخشش اونانا میسر شد.
اریک تن هاخ سرمربی شیاطین سرخ پس از پیروزی 3-0 یونایتد و در ستایش از این دروازه‌بان گفت: «اونانا فصل قبل در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان درون دروازه اینتر بود و او توانایی این را دارد که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان باشد. ما از خرید او بسیار خوشحالیم.» او همچنین معتقد است که آلخاندرو گارناچو بهترین گل فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس را مقابل اورتون به ثمر رسانده است. تن هاخ پس از پایان بازی با اورتون درمورد گل استثنایی گارناچو به اسکای اسپورتس گفت: «احتمالاً گل فصل را گارناچو به ثمر رساند. البته تمام‌کنندگی تنها نکته مهم در این گل نبود، بلکه بیلدآپ و بازی‌سازی تیم نیز بسیار زیبا بود. بعد از شروع بازی، ما مثل افراد بی‌خیال بازی کردیم. در بین دو نیمه از بازیکنانم به‌خاطر این طرز بازی انتقاد کردم. آنها فکر کرده بودند که بازی تمام شده، اما نباید در لیگ برتر انگلیس چنین فکری بکنید. باید 100 دقیقه در زمین بدوید و تلاش کنید. در نیمه دوم خیلی بهتر شدیم.» همچنین گارناچو با 19 سال و 148 روز سن به جوان‌ترین بازیکن یونایتد تبدیل شد که در مقابل اورتون در ورزشگاه گودیسون پارک گلزنی می‌کند. رکورد قبلی دست وین رونی با 19 سال و 293 روز بود.

جستجو
آرشیو تاریخی