صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

تمجید آقای خاص پس از درخشش مهاجم ایرانی رم

مورینیو: عاشق سردار هستم؛ او باید مورینیویی شود!

ستاره فوتبال ایران، حالا به مهره تأثیرگذار رم تبدیل شده، تا جایی نظر مثبت مربی نه چندان خوش اخلاقی مثل ژوزه مورینیو را هم به خود جلب کرده است. در حالی که تصور می‌شد رم برای پیروزی در بازی خانگی مقابل اودینزه کار دشواری برای پیروزی در پیش ‌رو نداشته باشد اما تا اواسط نیمه دوم کار برای شاگردان مورینیو گره خورده بود تا اینکه تعویض‌های آقای خاص ورق را به سود این تیم برگرداند و نهایتاً رم موفق شد به یک پیروزی ارزشمند در المپیکو دست پیدا کند و در هفته سیزدهم سری A حریفش را 3-1 شکست دهد و با 21 امتیازی شدن، به رده پنجم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها صعود کند.
یکی از تعویض‌های خوب مورینیو در تقابل با اودینزه، آوردن سردار آزمون در دقیقه ۶۳ به زمین بود. مهاجم تیم ملی کشورمان که در تقابل با لچه نیز در قامت تعویض طلایی مورینیو ظاهر شده بود، برابر اودینزه نیز مؤثر عمل کرد و گل دوم جالوروسی روی همکاری فوق‌العاده او با پائولو دیبالا و روملو لوکاکو به ثمر رسید.
مورینیو پس از پایان این بازی گفت: «مقصر خودمان بودیم که باعث شدیم کار سخت شود، می‌توانستیم خیلی زودتر کار اودینزه را تمام کنیم اما طوری بازی کردیم که هر اتفاقی ممکن بود رخ دهد، با این حال در مقطع پایانی بازی واکنش خیلی خوبی از خود نشان دادیم. بازیکنانی روی نیمکت دارم که می‌توانند به من کمک کنند.»
در این شرایط، خیلی‌ها معتقد هستند که با توجه به فرم فوق‌العاده آزمون، او باید در ترکیب اصلی رم قرار بگیرد اما وقتی بعد از پایان بازی، یکی از خبرنگاران از مورینیو سؤال کرد که آیا به این موضوع فکر نمی‌کند که از بازی‌های بعدی آزمون را در کنار دیبالا و لوکاکو به عنوان مثلث خط حمله خود در ترکیب قرار دهد، سرمربی پرتغالی پاسخ جالبی داد: «وقتی هر سه این نفرات در زمین حضور داشتند، ما کمی نامتعادل شده بودیم. البته باید بگویم آزمون از آن دست بازیکنانی است که من عاشقش هستم اما نکته‌ای که در مورد او وجود دارد، این است که آزمون از نظر قابلیت‌های دفاعی یک سری ضعف‌ها دارد که باید آنها را هم پوشش دهد تا بازیکن واقعی مورینیو باشد. دیبالا نیز از نظر دفاعی خیلی منضبط عمل نمی‌کند بنابراین شما فقط می‌توانید یک نفر از آنها را به این شکل در زمین مدیریت کنید نه هر دوی آنها را. ما تیمی پر فراز و نشیب هستیم، بعضی روزها به طرز بدی غافلگیر می‌شوم. فقط می‌خواهم بگویم که اگر رناتو سانچس و کریس اسمالینگ برگردند، ما می‌توانیم بهتر شویم.»
مورینیو پس از زدن گل سوم رم از سوی الشعراوی، به طرز وحشیانه‌ای جشن گرفت و یک کودک را در آغوش گرفت! او در صحبت‌هایی درباره این خوشحالی‌اش گفت: «این گل یعنی بازی قطعاً به سود ما تمام می‌شود و به همین خاطر خیلی خوشحال بودم. تعویض‌هایی کرده بودیم که ممکن بود ضربه بخوریم چون دفاع خالی بود وقتی گل سوم را زدیم. من جشن گرفتم زیرا این گلی بود که بازی را تمام کرد. با آن تعویض‌ها، ما شدت دفاعی را از دست دادیم و احساس امنیت وحشتناکی نداشتم. وقتی متوجه شدم که گل سوم مسابقه را زدیم، کودکی را نزدیک نیمکت در آغوش گرفتم. مجبور شدم اولین کسی را که دیدم در آغوش بگیرم، خوشبختانه پلیس یا کس دیگری نبود»
مورینیو در پایان کنفرانس مطبوعاتی گفت که می‌خواهد بازیکنان رم کمتر خوب باشند و بیشتر شبیه راهزنان باشند! او در این زمینه گفت: «معمولاً راهزن به دنیا می‌آیی، ساخته نمی‌شوی. من قطعاً یک راهزن در فوتبال به دنیا آمدم، سعی می‌کنم تأثیر بگذارم و این کار را خواهیم کرد.»
 
آینده سردار چه می‌شود؟
حالا باید دید با این عملکرد خوب سردار در هفته‌های اخیر، آیا مورینیو از بازی‌های بعدی رم، این بازیکن را به ترکیب اصلی خود تزریق خواهد کرد و او را به دیبالا ترجیح می‌دهد یا خیر. آزمون در شرایطی به مهره مورد علاقه مورینیو تبدیل شده که وقتی در ابتدای فصل و به صورت قرضی از لورکوزن به رم آمد، گفته می‌شد جایی در تفکرات مورینیو ندارد و با بازگشت تامی آبراهام به ترکیب این تیم پس از مصدومیت، او باید از این تیم جدا شود اما حالا به نظر می‌رسد مورینیو شانسی برای مهاجم ایران قائل است و آزمون اگر بتواند خودش را در تاکتیک‌های مورینیو جای بدهد، قراردادش از قرضی به دائمی تبدیل شود و در رم پایتخت ایتالیا که شهر محل تولد دخترش هم هست، بماند. در روزهای اخیر نشریه معتبر گاتزتا دلو اسپورت مدعی شده بود آزمون در پایان فصل از رم جدا می‌شود و چند تیم ایتالیایی از جمله بولونیا خواهان به خدمت گرفتن او هستند. در هر صورت سردار تا سال ۲۰۲۷ با بایرلورکوزن قرارداد دارد و تصمیم باشگاه آلمانی در آینده او تأثیرگذار خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی