صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

وام قرض‏الحسنه بدون کارمزد رونمایی شد

روز گذشته در مراسمی با حضور محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی و سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی برای نخستین‏بار از اعطای وام قرض‏الحسنه بدون کارمزد رونمایی شد.
محمدحسین حسین‏زاده، مدیرعامل بانک رسالت در آیین رونمایی از وام قرض‏الحسنه بدون کارمزد اظهار داشت: اعطای وام بدون کارمزد موجب وحدت بین جهان اسلام است. وی افزود: قرض‏الحسنه ریشه شرعی دارد و بین فتواهای جهان اسلام مزد کار را در قالب کارمزد از سوی بانک جایز نمی‏دانند. حسین‏زاده با بیان اینکه در 10 سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: این کارها در 2 سال اخیر سرعت بیشتری داشته است.
وی ادامه داد: برای اینکه نهاد قرض‏الحسنه وام بدون کارمزد بپردازد، باید مراکز هزینه شناسایی می‏شد و در ادامه این کار بانک دیجیتال ایجاد که در نتیجه آن 80 درصد هزینه‏ها حذف شد.
مدیرعامل بانک رسالت اضافه کرد: بر این اساس برنامه‏ریزی انجام گرفت و 20 درصد هزینه‏ها که غیرعملیاتی هستند از محل درآمدهای غیرعملیاتی پوشش داده شد.
وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این اقدامات وام قرض‏الحسنه بدون کارمزد در شورای فقهی بانک مرکزی مطرح، به بدنه بانک مرکزی ابلاغ و به صورت آزمایشی در 20 روز گذشته عملیاتی و امروز اعطای وام قرض‏الحسنه بدون کارمزد رونمایی شد.
جستجو
آرشیو تاریخی