طرح «آموزش یک مهارت ورزشی» در دستور کار وزارت آموزش و پرورش

دانش‌آموزان ابتدایی برای ورود به متوسطه باید مهارت ورزشی هم کسب کنند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از طرح آموزش یک مهارت ورزشی به دانش‌آموزان ابتدایی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح دانش‌آموزان ابتدایی ملزم می‌شوند پیش از ورود به مقطع متوسطه اول یک مهارت ورزشی یاد بگیرند.
به گزارش ایسنا، صادق ستاری‌فرد با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش طرح «آموزش یک مهارت ورزشی» برای دانش‌آموزان ابتدایی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: بر این اساس دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید حتماً یک مهارت آموزشی را پیش از ورود به متوسطه اول یاد بگیرند و این امر الزامی است.
وی توضیح داد: روی این طرح کار می‌کنیم تا این امر به نحوی دنبال شود که دانش‌آموزان ابتدایی برای گذر به دوره تحصیلی بالاتر حتماً یک مهارت ورزشی را یاد بگیرند. حال ممکن است دانش‌آموزی این یک مهارت ورزشی را در سال چهارم و دانش‌آموز دیگری در سال ششم ابتدایی فرابگیرد. آنچه برای ما مهم است، «گذر تحصیلی» است و دانش‌آموزی که از مقطع ابتدایی وارد متوسطه اول می‌شود باید این یک مهارت را فرا گرفته باشد و گواهی آن را کسب کرده باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره جذب معلم تربیت بدنی در مدارس، گفت: موافقت اصولی سازمان اداری و استخدامی در خصوص جذب مراقب سلامت، معلم تربیت بدنی و مشاور و مربی پرورشی انجام شده است. الگوی جدیدی را برای جذب معلم تربیت بدنی و مراقب سلامت با همکاری سازمان اداری و استخدامی دنبال می‌کنیم. توافق اولیه‌ای در این زمینه داریم اما هنوز نهایی نشده است.
وی افزود: در حال حاضر ۲۸ هزار معلم متخصص ورزش در مدارس ابتدایی و متوسطه داریم.
جستجو
آرشیو تاریخی