سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران:

رصد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک ادامه دارد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: اگر به این نتیجه برسیم که سازمان‌ها مرتکب تخلفاتی در خصوص اجرای قانون هوای پاک شده‌اند، قطعاً نسبت به تعقیب قضایی اقدام می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، ابوالفضل نیکوکار، درباره اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران درخصوص آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک افزود: ما تذکر لازم را به سازمان‌های مربوطه داده ایم و در حال حاضر گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف سازمان‌های مربوطه ارائه شده است. درحال دریافت گزارش و جمع‌بندی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که قبلاً اعلام شد اوایل امسال رأی محکومیت ۵ نفر از مدیران وقت دستگاه‌های مختلف به لحاظ عدم اجرای قانون هوای پاک صادر شد و رأی آنها در دادگاه تجدیدنظر قطعی و اجرا شد. سازمان‌ها هم از آن مطلع‌اند و اگر ترک فعل کنند مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.
نیکوکار ادامه داد: سازمان‌ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک تکالیفی دارند و باید آن را اجرا کنند. ما تکالیف را احصا و ابلاغ کردیم. برخی از سازمان‌ها گزارش دادند و اعلام کردند که چه کارهایی انجام داده‌اند. به عنوان مثال در شهریورماه امسال وزارت صمت شروع به تولید خودروهای هیبریدی کرد و جایگاه‌های‌شان در سطح شهر مشخص است. این موضوع اثر برخی از عملکردهاست که باید توسعه یابد و به امری که چندین سال مغفول مانده سرعت ببخشیم.
جستجو
آرشیو تاریخی