ایستاده در جنگ

ادامه از صفحه 3

تیراندازی نظامیان صهیونیست
در مناطق دیگر
همچنین اشغالگران اسرائیلی به سمت فلسطینیانی که پای پیاده در حال انتقال مجروحان از بیمارستان معمدانی در غزه به بیمارستان‎‌های جنوب غزه بودند، گلوله شلیک کردند. آنها حتی به نمازگزاران در بیت‌المقدس هم حمله‌ور شده‌اند. روز گذشته پلیس رژیم صهیونیستی به نمازگزارانی را که نماز جمعه را در محله وادی الجوز در قدس اشغالی اقامه کرده بودند با گاز اشک‌آور، بمب‌های صوتی و فاضلاب یورش برد.
 
تداوم جنایت در بیمارستان شفا و الرنتیسی
همچنین منابع خبری اعلام کردند که نیروهای اشغالگر در تکمیل پرونده جنایات خود در قبال بیمارستان شفا،‌ همزمان با عقب‌نشینی از این مکان دستگاه‌های مورد نیاز بیماران از جمله ژنراتورهای برق، پمپ‌های اکسیژن و دستگاه‌های اشعه ایکس را منفجر کردند. در پی این اقدام نیاز به انتقال مجروحان از این بیمارستان به بیمارستان‌های دیگر وجود دارد. همچنین الجزیره از تیراندازی نظامیان صهیونیستی به سمت فلسطینیان در محوطه‌های بیمارستان رنتیسی برای جلوگیری از بازگشت آن‌ها به خانه‌هایشان خبر داد.
 
ارسال سوخت و کمک‌های اولیه
کامیون های حامل مواد سوختی بعد از چندین هفته محاصره و ممنوعیت ورود به شهر غزه در پی آتش‌بس موقت امروز وارد گذرگاه رفح شدند تا در نهایت به غزه منتقل شوند. قرار است که روزانه کامیون‌های دیزل و گاز به غزه تحویل داده شود. در همین رابطه، مصر اعلام کرد که با آغاز آتش‌بس 4 روزه از روز جمعه، روزانه 130 هزار لیتر گازوئیل و 4 کامیون گاز به غزه تحویل داده می‌شود. دیا رشوان، رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که روزانه 200 کامیون کمک‌رسانی وارد غزه می‌شود. منابع فلسطینی به نقل از سخنگوی اداره گذرگاه رفح اعلام کردند: «ورود کامیون‌های کمک‌رسانی و سوخت به نوار غزه آغاز شده است و انتظار داریم 230 کامیون وارد نوار غزه شود.» او افزود: «کامیون‌هایی که وارد غزه می‌شوند، اکنون یک پنجم آنچه را که روزانه وارد می‌شد حمل می‌کنند.»
علاوه بر آن یک منبع خبری در شهر رفح از انتقال مجروحان فلسطینی از طریق گذرگاه رفح به شهر العریش مصر گزارش داد. بر همین اساس، سخنگوی اداره گذرگاه رفح اعلام کرد که انتظار داریم حدود 100 مجروح برای درمان به خارج از کشور منتقل شوند. الجزیره خاطرنشان کرد که آمبولانس‌ها از همان گذرگاه برای انتقال مجروحان برای دریافت مداوا به خارج از نوار غزه در اولین ساعات آغاز آتش‌بس 4 روزه حرکت کردند.
همچنین منابع رسانه‌ای گزارش دادند که قرار است 230 کامیون حامل مواد غذایی و پزشکی امروز از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شود.
با وجود این دست کمک‌رسانی‌ها اما سازمان کمک‌رسانی به کودکان جنگ اعلام کرد: «آتش‌بس 4 روزه برای سازمان‌های امدادی کافی نیست تا 1.1 میلیون کودک نیازمند به کمک‌های فوری دست یابند.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲