صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

ایران در ایران

بازگشت ۸۰۳ واحد صنعتی فارس به چرخه تولید
شیراز- مسئولان اقتصادی فارس در هفته جاری از مشکلات ۷۲ واحد تولیدی گره‌گشایی کردند و بدین‌ترتیب تعداد واحدهای حمایت شده در این استان از ابتدای سال تاکنون به ۸۰۳ واحد رسید.
نخستین جلسه کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و احیای واحدهای تولیدی راکد استان فارس هم در سال‌ جاری ۱۵ فروردین‌ماه برگزار شد و در این جلسه مشکلات و چالش‌های پیش‌روی ۲۰ بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
پس از آن، نشست‌های مربوط به این کارگروه هر هفته در روزهای سه‌شنبه به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و با هدف تسریع در رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران، توسعه و رونق کسب‌وکارها و افزایش اشتغالزایی تشکیل شد.
بدین ترتیب این کارگروه در 6 ماهه نخست سال ۱۴۰۲ یعنی از ۱۵ فروردین‌ تا ۲۸شهریورماه توانست مشکلات ۶۱۹ واحد تولیدی فارس را که در عرصه‌های مختلف فعالیت داشتند با برگزاری ۲۱ جلسه گره‌گشایی کند.
اما بیست‌ودومین جلسه از این کارگروه در مهرماه سال‌ جاری و هفته نخست پاییز به شکل متفاوتی برگزار شد؛ در این جلسه که با حضور دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، مشکلات ۲۱ بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
کارخانه قند ممسنی در رستم، روغن نباتی نرگس شیراز، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) و شرکت تک ایستا تولید قطعات ساختمانی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز از مهم‌ترین بنگاه‌های اقتصادی بودند که مشکلات آنها در این جلسه ارزیابی و بررسی شد.
دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در این جلسه از شناسایی قوانین مزاحم و معرفی آنها خبر داد و گفت: هیچ بانکی حق تملک یا تعطیلی واحدهای صنعتی را ندارد.
درآخرین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیا و فعال‌سازی واحدهای راکد استان فارس که سه‌شنبه هفته جاری برگزار شد، موضوعات و چالش‌های ۷۲ طرح و واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی بررسی و تصمیمات لازم برای حل این مشکلات اتخاذ شد.

تخریب اماکن متروکه حاشیه شهر خرم آباد
خرم آباد - شهردار خرم‌آباد گفت: تعداد ۲۶ واحد از اماکن متروکه محله حاشیه‌ای گل سفید خرم‌آباد با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تخریب شد.
داریوش بارانی بیرانوند گفت: اماکن متروکه حاشیه شهر خرم‌آباد بخصوص اماکن متروکه مجهول‌المالک به محلی برای برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مصرف و توزیع موادمخدر تبدیل شده بود.
وی گفت: اراضی حاصل از این تخریب‌ها با توجه به‌کاربری فضای سبز این محله به فضای سبز شهری اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: به مالکانی که منع قانونی برای نوسازی و بازآفرینی ندارند و املاک خود را متروکه باقی گذاشته‌اند، هشدار می‌دهیم نسبت به نوسازی اقدام کنند درغیراینصورت مستند به مواد قانونی اقدامات لازم در خصوص تخریب و ساماندهی آنها صورت خواهد گرفت.

رفع مشکل مالکیت اراضی
پنج هزار نفر در بم
کرمان - رئیس دادگستری شهرستان بم از تعیین تکلیف ۱۵۰ هکتار از اراضی  شهرک امام خمینی(ره) این شهرستان  پس از سفر ۲۱روز پیش ریاست قوه قضائیه به کرمان و فراهم شدن  امکان صدور اسناد مالکیت در این شهرک خبر داد.
 سلمان اعظمی ساردو گفت: این شهرک طی دو فقره واگذاری در سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۷۱ از طرف منابع طبیعی به اداره راه و شهرسازی و شهرداری واگذار گردید که در اثر تعارض مالکیتی بین این دو اداره و سایر مشکلات پیش روی این زمین‌ها، وقفه‌ای طولانی در بحث واگذاری تا سال ۱۴۰۱  ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: در سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمان، چالش‌های پیش رو با حوزه ریاست قوه قضائیه مطرح شد و در مجموع اسناد ۱۵۰ هکتار از زمین‌های شهرک امام خمینی به نام اداره راه و شهرسازی صادر و اسناد ۷۰ هکتار از این مقدار به شهرداری واگذار شد.
این مقام قضایی اضافه کرد:  قریب به یکهزار قطعه زمین مسکونی در ۷۰ هکتار متعلق به شهرداری است که با این احتساب مشکل مالکیت نزدیک به ۵ هزار نفر از اهالی شهرک امام خمینی(ره) مرتفع گردیده است و به صورت نمادین در سفر رئیس عدلیه به کرمان  سند ۵ قطعه به مردم واگذار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی