صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

تکمیل ۳۸ مزرعه در شهرک میگوی گمیشان

گرگان- لایروبی کانال آبرسان مجتمع 6 هزار هکتاری میگوی گمیشان با اقدام جهادی دولت و مسئولان استان گلستان سبب شد 28 مزرعه این مجتمع برای پرورش این گونه آبزی ارزآور، آماده شود. حالا مردم این استان امیدوارند با فعالیت در این مزارع و تولید میگو بتوانند وضعیت اقتصادی خود را بهبود دهند.
حمیدرضا مقصودلو، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گلستان در این خصوص به ایرنا گفت: با تخصیص 280 میلیارد ریال از اعتبارات دور نخست سفر هیأت دولت به این استان، ۳۸ مزرعه از مجموع مزارع شهرک ۶ هزار هکتاری میگوی گمیشان تکمیل شده است و به زودی با جذب سرمایه‌گذاران تولید خود را آغاز می‌کند.
به گفته وی، با این اعتبار قسمتی از کانال آبرسان اصلی به طول یک‌هزار و900 متر تحویل داده شده و 2 کانال به طول حدود چهار کیلومتر هم لایروبی شده‌ و در حال حاضر این مزارع برای حضور علاقه‌مندان آماده است. البته شرکت تعاونی‌های تولید، صید و صیادی و دانش‌آموختگان بومی در اولویت واگذاری قرار دارند.
مقصودلو ادامه داد: تاکنون ۶۲ نفر به‌عنوان سرمایه‌گذار برای دریافت مزارع پرورش میگو در این شهرک مدارک خود را ثبت کرده‌اند. بقیه افراد نیز می‌توانند تا پایان آذرماه سال‌ جاری با مراجعه به آدرس
 www.apcp.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گلستان در خصوص تعداد مزارع پرورش میگو دراین شهرک بیان کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته و لحاظ سطح کانال‌ها و جاده‌های دسترسی، ۲۲۲ مزرعه پرورش میگو با تولید ۹۰ تن در هر مزرعه ایجاد خواهد شد که مساحت هر مزرعه به طور میانگین ۳.۲۱ هکتار در نظر گرفته شده است.
سرمایه‌گذاری در مجتمع «میگو گمیشان» مطالبه جدی مردم
 اسماعیل جباری، مدیرکل شیلات استان گلستان هم سرمایه‌گذاری در سطح ۶ هزار هکتاری برای پرورش میگو برای گمیشان را یکی از مطالبات جدی اهالی منطقه عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این شهرک، 3 هزار و ۷۰۰ نفر صاحب شغل شده و سالانه نزدیک به ۱۸ هزار تن میگو و ۳۶۰ تن ماهی خاویاری تولید می‌شود.
وی ادامه داد: امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال برای گسترش پرورش میگو و ۲ هزار میلیارد ریال برای پرورش ماهی در قفس در گمیشان اختصاص یافته است. علاو بر این، 7 میلیارد ریال هم برای پرورش ماهی در قفس توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در نظر گرفته شده است.
جباری لایروبی کانال انتقال آب از دریای خزر به مجتمع پرورش میگو را یکی از اقدامات مهم دولت در استان عنوان کرد و گفت: به زودی با اقدامات انجام شده، نتیجه لایروبی کانال آبرسان به مجتمع پرورش میگوی گمیشان را سرمایه‌گذاران با رهاسازی بچه میگو در ۹۶ مزرعه پرورش لمس می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی