رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

تاکسی‌ها حق افزایش کرایه در روزهای بارانی را ندارند

اضافه‌دریافت تاکسی‌های اینترنتی در شرایط بارندگی تخلف است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصدونودوچهارمین جلسه شورا با اشاره به ترافیک در تهران به دنبال بارش باران و اضافه‌دریافت تاکسی‌های اینترنتی در این شرایط، اظهار کرد: این تاکسی‌ها معمولی بودند و افزایش کرایه تخلف بوده است.
به گزارش فارس، مهدی چمران، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نرخ تمام وسایل نقلیه باید از سوی شورای شهر تعیین شود، خاطرنشان کرد: اگر تاکسی‌های اینترنتی به مردم اجحاف نمی‌کنند، ما مخالفتی نداریم که کار خود را انجام دهند اما در سرویس مدارس و شرایط بارندگی خود را نشان دادند. اگر این تاکسی‌ها در لندن با این حجم از بارش بودند باید مدام کرایه بیشتر دریافت می‌کردند. اگر هوا برفی باشد می‌خواهند کرایه‌ها را دو برابر کنند.
وی تصریح کرد: مطالعات برای نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی انجام شده اما کافی نیست. با وزارت کشور نیز باید موضوع را حل کنیم تا در صحن ارائه شود.
قطع درختان سعدآباد مجوز کمیسیون ماده ۷ را نداشت
رئیس شورای شهر تهران، درباره قطع درختان در مجموعه سعدآباد گفت: کار خلاف در مجموعه سعدآباد این بود که مجوز کمیسیون ماده ۷ را دریافت نکرده بودند. سازمان بوستان‌ها هم اگر می‌خواهد درخت قطع کند باید اجازه بگیرد، چه برسد به مجموعه‌های دیگر. از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم اخبار را به درستی ارسال کنند. باید سعی کنیم خودمان برای خودمان مشکل ایجاد نکنیم.
وی با تأکید بر اینکه مسائلی که برای بنده مبهم است بلافاصله با تماس، پیگیری می‌کنم گفت: در خصوص مسأله آب و یا قطع درختان مجموعه سعدآباد، موضوع را بلافاصله پیگیری کردیم. درست است که مشکل کم‌آبی داریم اما نباید آب بوستان‌ها را قطع کرد.
ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات شهر تهران
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات تهران تأکید کرد.
زهرا شمس‌احسان، در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات اظهار کرد: ارتقای شفافیت و انضباط مالی، حفاظت از دارایی‌ها، استفاده اثربخش از منابع موجود و همچنین دستیابی به منابع پایدار همواره از ضرورت‌های مورد تأکید مجموعه مدیریت شهری تهران بوده است.
وی افزود: شناسایی و مدیریت بهینه املاک و مستغلات و دارایی‌های غیرمنقول، امری گریزناپذیر است. بنابراین طبق مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی، واگذاری املاک و فضاهای شهرداری به مجموعه‌های عام‌المنفعه، خیریه‌ها، سمن‌ها و تشکل‌ها، انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی، منوط به نظارت مستقیم نمایندگان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر عملکرد این مجموعه‌هاست.

 

بــــرش

طبق مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذارشده تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی، واگذاری املاک و فضاهای شهرداری، منوط به نظارت مستقیم نمایندگان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر عملکرد این مجموعه‌هاست.

جستجو
آرشیو تاریخی