صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خبر و گزارش

چهارشنبه؛ دیدار جامعه ورزش
با رهبر معظم انقلاب
جامعه ورزش کشور، فردا با مقام معظم رهبری دیدار می‌کند.
برای دومین باراهالی ورزش بعد از بازهای آسیایی و پاراآسیایی به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند. دراین دیدار مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، رؤسای فدراسیون‌ها، مسئولان وزارت ورزش و کمیته‌های المپیک و پارالمپیک، مربیان رشته‌های مختلف، همراه تعدادی از ورزشکاران مدال‌آور یک سال قبل، حضور دارند. البته ملی‌پوشان والیبال رده‌های زیر 16 سال، نوجوانان، جوانان و تیم ملی به ترتیب به خاطر قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی و قهرمانی جهان و قهرمانی بازی‌های آسیایی دراین دیدار حضور دارند.

مربیگری ثریا آقایی در کمپ مالزی
ثریا آقایی بدمینتون‌باز المپیکی ایران به عنوان مربی برتر به کمپ تمرینی AOP دعوت شد.
آقایی که تنها نماینده بدمینتون ایران در المپیک 2020 توکیو بود، به عنوان مربی برتر از سوی فدراسیون بدمینتون قاره آسیا، به اردوی تمرینی این رشته در این قاره موسوم به AOP  که مرتبط با پروژه المپیک است، دعوت شد.
این کمپ 6 تا 15 آذر به میزبانی کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.
آقایی در سال‌های اخیر علم مربیگری خود را ارتقا داده و حالا هم به همین خاطر به این کمپ دعوت شده است.
 

2 برنز آسیا سهم جودوکاران جوان
جودوکاران جوان  با 2 مدال برنز به کار خود در تاتامی قهرمانی آسیا پایان دادند.
در آخرین روز این مسابقات به میزبانی تاشکند ازبکستان، ملی‌پوشان جودو بعد از پایان تعلیق چهارساله ایران به 2 مدال رسیدند.
محمدحسین یاقوتی در وزن منفی 100 کیلوگرم در رده‌بندی با شکست نماینده چین‌تایپه و امیرعباس موحد در وزن مثبت 100 کیلوگرم با شکست جودوکار عربستانی در رده‌بندی، برنزهای ایران را به ارمغان آوردند.


وزنه‌برداری نوجوانان جهان- مکزیک
انتظارات در قدم اول برآورده نشد!
رضا عباسپور  / حضور وزنه‌برداران جوان 89 کیلویی ایران یعنی ایلیا صالحی‌پور و عبدالله بیرانوند روی تخته جهانی در رده سنی جوانان و در کشور مکزیک اگرچه این طور پیش‌بینی می‌شد که برای کشورمان با مدال جهانی همراه باشد. اما این اتفاق رخ نداد تا دست‌مان در این دسته وزنی از رسیدن به مدال جهانی کوتاه بماند. دسته وزنی که می‌توانست برای ما شروعی امیدوارکننده باشد برای ادامه مسیر، قدری ناامیدمان کرد تا همچنان منتظر درخشش سایر ستاره‌های آینده‌ساز وزنه‌برداری ایران در گوادالاخارای مکزیک روی تخته جهانی باشیم.
 این رقابت‌ها به میزبانی شهرگوادالاخارای مکزیک در جریان است. رقابتی که نهایتاً اگر چه به خاطر طولانی بودن مسیر و دغدغه المپیکی مدعیان برای سهمیه المپیک 2024 پاریس با استقبال خوبی از کشورهای مدعی همراه نبود. اما با اعزام تیم کامل وزنه‌برداری ایران به این رویداد معتبر جهانی و اینکه یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی است برای ما حائز اهمیت است. رقابت ایرانی‌ها با مسابقه وزنه‌برداران 81 کیلوگرمی در گروه A و دربخش پسران آغاز شد. اما ایران در این وزن برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت شروع خوبی در گوادالاخارای نداشت. ایلیا صالحی‌پور با رکورد ۱۴۸ یک ضرب، ۱۸۳ دوضرب و مجموع ۳۳۱ کیلوگرم ششم جوانان جهان شد. صالحی‌پور در یک‌ضرب ششم و در دوضرب چهارم شد. عبدالله بیرانوند دیگر وزنه‌بردار این وزن نیز با رکورد ۱۴۶ یک ضرب، ۱۸۰ دوضرب و مجموع ۳۲۶ کیلوگرم در رده هفتم جوانان جهان قرار گرفت. بیرانوند هم در یک‌ضرب هشتم و در دوضرب هفتم شد. ۹ وزنه‌بردار در گروه  Aاین دسته وزنی  به رقابت پرداختند. گروهی که در نهایت قهرمانی و مدال‌های طلایی رنگ آن به «یمبردی از قزاقستان» با رکورد ۱۴۵ یک‌ضرب، ۱۹۱ دوضرب و مجموع ۳۳۶ کیلوگرم رسید تا او صاحب 2 مدال طلای دوضرب و مجموع شود.
حمیدرضا زارعی و امیرحسین سلیمانی ۸۹ کیلوگرم علیرضا نصیری  ۹۶ کیلوگرم،‌ ابوالفضل زارعی  ۱۰۲ کیلوگرم، کورش زارع و آریا پایدار ۱۰۹ کیلوگرم  و در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم هم طاها نعمتی مقدم و علیرضا یوسفی بقیه وزنه‌برداران ملی‌پوش ایرانی هستند که قطعاً اگر خوب ریکاوری شده باشند و با شرایط آب و هوایی گوادالاخارای وفق پیدا کرده باشند، می‌توانند به مدال آنها در رقابت‌های جهانی 2023  امیدوار باشیم. قطعاً بالارفتن از سکوی قهرمانی جهان در رقابت با مکزیک میزبان و امریکا نیازمند هوشمندی بیشتر کادر فنی و دقت بالای وزنه‌برداران برای مهار وزنه‌‌های حداکثری روی تخته جهانی در مکزیک است.

جستجو
آرشیو تاریخی