صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

در این سال‌ها کشورهای دیگر بهتر از ما عمل کردند

حسینی: مدال‌های جام جهانی راضی‌ام نکرد

فائزه زمانی
خبر‌نگار

 میرهاشم حسینی بعد از مدت‌ها با طلای تیمی و برنز میکس جام جهانی تکواندو کره جنوبی به مدال کامبک زد.
 هوگو پوش تیم ملی بعد از ناکامی در المپیک 2020 توکیو روی دور بدشانسی افتاد تا جایی که در ادامه هم در مسابقات گرنداسلم و مسابقات جهانی امتیازات حساسی را از دست داد تا روز به روز از المپیک پاریس دور و دورتر شود. او که روزهای سختی را سپری کرده است، بعد از مدت‌ها در جام جهانی کره جنوبی مدال گرفت اما به گفته خودش این مدال‌ها راضی‌اش نمی‌کند و به دنبال طلای مسابقات انفرادی قهرمانی جهان است تا همان میرهاشم سابق شود.
او حالا به گفته خودش بعد از مدت‌ها حالش با این 2 مدال خوب شده است: «مدت‌ها این مدال حالم را خوب کرد.
 در کل تیم ایران قرعه‌های سنگینی در این رقابت‌ها داشت. در اولین مسابقه تیمی مردان با کره جنوبی مبارزه کردیم، آنها آمده بودند که مدال بگیرند و 20 هزار دلار را در خانه نگه دارند اما با کمک کادرفنی و با همدلی، کره جنوبی و برزیل را با اختلافی خوب بردیم و در فینال هم به راحتی استرالیا را شکست دادیم و طلا گرفتیم.»
حسینی درباره شکست در مسابقات میکس مقابل تیم برزیل می‌گوید: «انتظار شکست مقابل برزیل را نداشتیم و حس می‌کردم به راحتی طلا می‌گیریم. اشتباهات فردی بعضی ملی‌پوشان وضعیت تیم را پیچیده کرد وگرنه می‌توانستیم به راحتی برزیل را شکست دهیم و در فنیال مراکش را راحت تر.»
 ملی پوش تکواندو بدشانسی را دلیل افتش بعد از المپیک توکیو می‌داند: «بعد از بدشانسی در المپیک توکیو سعی کردم دوباره برگردم و همان میرهاشمی باشم که همه انتظار دارند. تمام تلاشم را کردم و اتفاقاً اوضاع هم خوب بود اما بعضی مواقع شرایط بر وفق مراد پیش نمی‌رود و اتفاقاتی پیش می‌آید که باعث به هم ریختن روحیه و تمرکز می‌شود.
برای مدال به مسابقات جهانی مکزیک رفته بودم اما دور اول به قرعه رژیم صهیونیستی برخورد کردم و همین موضوع باعث افت دوباره و به هم ریختن روحیه‌ام شد. بیژن مقانلو سرمربی وقت در جریان شرایط من بود و به خوبی من را درک می‌کرد.
شرایط سختی داشتم و اتفاقات آن مقطع باعث شد تا موهای سرم سکه‌ای بریزد.
در حال حاضر تمام توانم را گذاشته‌ام تا به شرایط قبلی برگردم، تلاشم را می‌کنم اما بعضی مواقع شرایط دست خود آدم نیست. از طرفی شرایط معیشتی سخت است و فشار زندگی هم مزید برعلت شده است اما قول می‌دهم تلاشم را بیشتر کنم و همان میرهاشم سابق شوم.»
حسینی حالا به گفته خودش هم و غمش بازگشت به روزهای اوج است: «این مدال‌ها خیلی من را راضی نکرد. من به دنبال مدال طلای مسابقات انفرادی قهرمانی جهان هستم اما طلا و برنز جام جهانی هم مدال‌های کمی نیستند و آنها را به ملت ایران تقدیم می‌کنم.»
او معتقد است تکواندوی ایران افت نکرده است، بلکه رقبا سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به ما داشته اند: «تکواندوی ایران افتی نداشته است این رقبا بودند که سرمایه‌گذاری زیادی روی این رشته کرده‌اند. ما نسبت به کشورهای دیگر پیشرفت کمتری داشتیم و تیم‌های دیگر بهتر از ما عمل کردند.»

جستجو
آرشیو تاریخی