صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

اوکراین – ایتالیا؛ انتخابی یورو 2024
فرصت آخر برای صعود
اوکراین و ایتالیا امشب در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های اروپا 2024 به مصاف هم می‌روند، دیداری که تکلیف تیم دوم گروه C و صعودکننده مستقیم به یورو 2024 در آلمان را مشخص می‌کند. دردیگر بازی این گروه انگلیس که صدرنشینی خود را قطعی کرده رو درروی مقدونیه قرارمی‌گیرد. ایتالیا درحال حاضر پشت سر انگلیس دوم است و اگر به اوکراین نبازد صعود می‌کند اما میزبان (که البته به علت شرایط کشوراوکراین در شهر لورکوزن آلمان از حریف میزبانی می‌کند) فقط با پیروزی از حضور در تورنمنت آلمان مطمئن می‌شود. اوکراین از دو بازی ماه سپتامبر خود مقابل انگلیس و ایتالیا تنها یک امتیاز گرفت و موقعیت خوب خود در گروه را از دست داد هر چند با دو برد مقابل مقدونیه شمالی و مالت در ماه اکتبر 13 امتیازی شد. تیم سرگی ربروف هم امتیاز با ایتالیا در رده سوم قرار دارد و با پیروزی سهمیه مستقیم می‌گیرد. امیدهای این تیم برای صعود به طور کامل از بین نمی‌رود اگر نتوانند ایتالیا را شکست دهند چون وضعیت خوبی در لیگ B ملت‌های اروپا دارند اما تضمینی برایش وجود ندارد. آبی و زردپوشان در جام جهانی 2022 حضور نداشتند اما در یورو 2020 تا یک چهارم نهایی پیش رفتند که با چهار گل به انگلیس باختند. اوکراین هرگز ایتالیا را در یک مسابقه رسمی شکست نداده و از 9 بازی قبلی با آتزوری هفت باخت داشته از جمله بازی قبلی دو تیم در مقدماتی یورو 2024 در شهریور که ایتالیا 2 بر یک به پیروزی رسید. ایتالیا هم با پیروزی یا تساوی صعود می‌کند اما اگر نتوانند به عنوان یکی از دو تیم اول گروه به آلمان بروند از سهمیه لیگ A ملت‌های اروپا در پلی‌آف مطمئن هستند. تیم لوچانو اسپالتی ماه گذشته 3 بر یک به انگلیس باخت اما با پیروزی 5 بر 2 جمعه شب مقابل مقدونیه شمالی سرنوشتش را در اختیار گرفت. ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی اروپا است که در فینال یورو 2020 در ضربات پنالتی، انگلیس را شکست داد و برای اولین بار بعد از سال 1968 بر قله فوتبال اروپا قرار گرفت. آتزوری در دو دوره اخیر جام جهانی حضور نداشته و در سال‌های 2010 و 2014 کارش در این تورنمنت در مرحله گروهی به پایان رسیده بنابراین تیم پرافتخار ایتالیا بعد از قهرمانی سال 2006 در آلمان کار سختی در عرصه جهانی داشته است. اوکراین در هفت بازی آخرش از اسفند گذشته تنها یک باخت داشته که آن هم برابر همین ایتالیا با نتیجه 2 بر یک در شهر میلان بود. با آمدن اسپالتی به‌عنوان سرمربی ایتالیا که از قهرمانی هیجان‌انگیز ناپولی روحیه بالایی داشت، حال وهوای تیم ایتالیا بهتر شد. اگرچه در اولین بازی او با مقدونیه مساوی کردند و به انگلیس باختند اما ایتالیا در پنج بازی ابتدایی با این مربی 64 ساله موفق به زدن 13 گل شده که 9 بازیکن متفاوت آن را زده‌اند.


امید به جلسه کمیته انضباطی نرسید
نورافکن استقلال را فالو کرد!
بعد از اقدام ناپسندی که امید نورافکن در جریان دیدار سپاهان و پرسپولیس انجام داد و بازتاب‌های گسترده‌ای که این حرکت ستاره طلایی پوشان در پی داشت، کمیته انضباطی به ماجرا ورود کرد. از این رو امید نورافکن به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای ادای پاره‌ای از توضیحات احضار شد و قرار بود این بازیکن دیروز به فدراسیون فوتبال برود. با اینکه خبرنگاران حاضر در محل فدراسیون منتظر حضور نورافکن بودند اما او و مسئولان سپاهان در جلسه حضور پیدا نکردند. این در حالی بود که حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی هنگام ورود به فدراسیون فوتبال از تعویق جلسه با نورافکن خبر داد. حسن‌زاده خطاب به خبرنگاران اعلام کرد که به دلیل هم‌زمانی جلسه کمیته انضباطی نورافکن با حضور اعضای کمیته حقوقی سپاهان در جلسه AFC  این جلسه لغو شده است. بر اساس اعلام رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جلسه کمیته انضباطی نورافکن هفته آینده برگزار خواهد شد. گفتنی است نورافکن شنبه شب در یک استوری بابت رفتار خود عذرخواهی کرد و حالا باید دید چه تصمیمی درباره او گرفته خواهد شد اما خبر دیگری که درباره این بازیکن منتشر شده، این است که نورافکن یک بار دیگر صفحه رسمی باشگاه استقلال در اینستاگرام را فالو کرده تا شایعه شود دوست دارد به تیم سابق خود برگردد.


قایدی گل زد و بهترین شد

الاتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی با اینکه در لیگ امارات به نتایج مطلوبی دست پیدا نکرده اما در لیگ‌ کاپ این کشور موفق بوده است. چرا که این تیم با پیروزی 2-1 مقابل الشارجه، راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ‌ کاپ امارات شد. در بازی رفت دو تیم، الاتحاد کلبا توانسته بود در خانه حریف 3-2 برنده شود. همین نتیجه، کار آنها را برای بازی برگشت آسان‌تر کرده بود. الاتحاد کلبا در نیمه اول، بازی را کنترل کرد و نیمه دوم، با ضربه زیبای مهدی قایدی به گل رسید. الشارجه با گل کامارا، به بازی برگشت و امیدوار ماند. امیدواری آنها، خیلی طولانی نشد و الاتحاد با ضربه سر ومبرگر گل دوم را هم زد و خیالش را بابت صعود راحت کرد. قایدی هم با درخشش برای اتحاد کلبا مقابل شارجه جایزه بهترین بازیکن زمین را کسب کرد. الاتحاد کلبا در مرحله قبل هم، مقابل خورفکان به پیروزی رسیده بود و حالا یکی از چهار تیم نهایی لیگ‌ کاپ امارات است. البته شاگردان مجیدی بعد از دو پیروزی پیاپی در هفته‌های چهارم و پنجم لیگ امارات، در هفته‌های ششم و هفتم شکست خوردند و حالا با دو برد در هفت مسابقه، در رده یازدهم جدول 14 تیمی امارات قرار گرفته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی