صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

روایتی تازه از خط خوردن نوراللهی

8 را به او ندادند ، 21 را هم گرفتند

با گذشت چهار روز پس از خط خوردن احمد نوراللهی از تیم ملی، هنوز صحبت‌های زیادی در این خصوص مطرح می‌شود وحتی این موضوع سوژه مورد بحث بازیکنان تیم ملی نیز بوده است. بازیکنی که پیش از حضور امیرقلعه‌نویی، یک وزنه بزرگ در خط هافبک تیم ملی به شمار می‌رفت. روندی که آن را از اواخر دوره کی‌روش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ آغاز کرد و این روند را با حضور مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ نیز ادامه داد تا جایی‌که اسکوچیچ در تمام بازی‌هایی که سرمربی ایران بود از نوراللهی به‌عنوان هافبک اصلی استفاده کرد.
 نوراللهی در بازگشت کی‌روش به ایران نیز همچنان جای ثابت خود را در ترکیب تیم ملی حفظ کرد و در جام جهانی نیز به میدان رفت اما با حضور قلعه‌نویی، جایگاهش را از دست داد تا جایی که در بازی با هنگ‌کنگ به روی سکوها فرستاده شد! اما حالا روایتی جدید از چرایی خط خوردن احمد نورمنتشر شده است. به گزارش ورزش سه، ظاهراً دلخوری نوراللهی از آنجا ناشی شده که او طبق عادت در رختکن مقابل جایی که پیراهن شماره ۲۱ قرار داشته می‌نشیند اما یکی از بازیکنان به او می‌گوید که در فهرست 23 نفره حضور ندارد و قراراست فرد دیگری جای او با شماره ۲۱ به زمین برود. موضوعی که واکنش بعدی نوراللهی را ایجاد می‌کند و او از آمدن به استادیوم خودداری می‌کند. نکته جالب اینکه همه از علاقه احمدنور به شماره هشت باخبر هستند و او در دوره اولی که مرتضی پورعلی گنجی مصدوم شده بود، در تمام بازی‌ها شماره هشت تیم ملی را می‌پوشید و در بازگشت او، این لباس دوباره به مرتضی داده شد اما در شرایطی که پورعلی‌گنجی بار دیگر مصدوم شده، شماره هشت به امید ابراهیمی داده شد و حتی شماره ۲۱ که او در این فیفادی با آن تمرین می‌کرد برای نشستن روی نیمکت در اختیارش قرار نگرفت.
 البته نوراللهی در آخرین تمرین تیم ملی پیش از بازی هنگ‌کنگ نشانه‌هایی از عدم حضوردر ترکیب را حس کرد. جایی که در زمان شروع تمرین تاکتیکی جزو اولین دسته‌ای بود که از جمع بازیکنان اصلی خارج شده و با گلرها در دروازه جنوبی به تمرین مشغول شدند و او زمانی که متوجه شد در ترکیب جایی ندارد، تصمیم خود را برای ننشستن روی سکوها گرفت و قلعه‌نویی هم درواکنش به این بی‌انضباطی او را خط زد.
 سرمربی تیم ملی حالا ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی را در پست هافبک دفاعی در اختیاردارد. ضمن اینکه درحال حاضر علی کریمی و روزبه چشمی هم در این پست حضور دارند تا  قلعه‌نویی دغدغه‌ای بابت خط زدن نوراللهی نداشته باشد. موضوعی که ممکن است به غیبت او در جام ملت‌های آسیا نیز منجر شود.

 

برش

برنامه تیم ملی پیش از بازی با ازبکستان

تیم ملی فوتبال کشورمان که برای برگزاری دومین بازی خود در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2026 مقابل ازبکستان راهی تاشکند شده، دیروز اولین تمرین خود را در این شهر برگزار کرد. این تمرین از ساعت 16:30 به وقت تهران در ورزشگاه داست لیک برگزار ‌شد. گفتنی است امیر قلعه‌نویی و یکی از بازیکنان ایران باید از ساعت 10:30 امروز در نشست خبری پیش از بازی شرکت کنند. آخرین تمرین تیم ملی نیز عصر امروز در زمین اصلی محل برگزاری بازی یعنی ورزشگاه ملی تاشکند (بنیادکار) انجام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی