صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

 استفاده از برچسب‌های آنی یاب روی مدارک هویتی تخلف است
سازمان ثبت احوال اعلام کرد که شهروندان نیازی به استفاده از برچسب‌های آنی یاب روی مدارک هویتی خود ندارند و هیچ ارتباطی بین این شرکت‌ها و سازمان
 ثبت احوال وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، محمد باقر عباسی، معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در برخی از دفاتر پیشخوان گزارشاتی مبنی بر ضرورت استفاده شهروندان از برچسب‌های آنی‌یاب روی مدارک هویتی آنان نظیر کارت ملی، به سازمان ثبت احوال کشور اعلام شده است که نه تنها نیازی به این امر نیست بلکه باعث مخدوش شدن این مدارک می‌شود و این یک نوع تخلف است.
وی با تأکید بر اینکه حفظ مدارک هویتی بسیار مهم است و شهروندان باید در حفظ این اسناد کوشا باشند، افزود: این فرایند هیچ ارتباطی با فعالیت­‌های این سازمان ندارد و در چرخه امور این سازمان نیست. شهروندان باید نسبت به سوء‌استفاده این شرکت‌ها هوشیار باشند.
معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال با اشاره به ادعای این شرکت‌ها مبنی بر کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت و اطلاع به شهروند در صورت پیدا شدن مدارک افزود: روند تحویل مدارک و اسناد هویتی پیدا شده توسط فرد مشخص است، ضمن اینکه مردم در زمان پیدا کردن مدرکی می‌توانند آن را تحویل مراجع ذی‌صلاح بدهند.
وی با تأکید بر اینکه شهروندان در صورت پیدا کردن مدارک هویتی باید آن را به نزدیکترین اداره ثبت احوال تحویل دهند افزود: شناسنامه‌ها و کارت‌های هوشمند ملی پیدا شده تحویلی به ادارات ثبت احوال در سامانه‌ای متمرکز به ثبت می‌رسد و افرادی که مدارک آنان مفقود شده است می‌توانند با مراجعه به سامانه سهیم به آدرس sahim.sabteahval.ir با استفاده از گزینه مدارک پیدا شده و وارد کردن اطلاعات خود، مدارک شان را جست‌وجو کنند.

نامه زاکانی به رئیس‌جمهور
برای ترمیم حقوق کارکنان شهرداری‌ها
معاون شهردار تهران از مکاتبه علیرضا زاکانی، شهردار تهران با رئیس‌جمهور در خصوص ترمیم حقوق کارکنان شهرداری‌ها خبر داد.
به گزارش فارس، مجید باقری، معاون شهردار تهران اعلام کرد: با توجه به پیگیری کارکنان شهرداری و دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، دکتر زاکانی شهردار، در خصوص ترمیم حقوق کارکنان شهرداری‌ها با رئیس‌جمهور مکاتبه کرد. در این نامه از رئیس‌جمهور درخواست شده است نسبت به بهبود سطح حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد. پیشنهادها و راهکارهایی نیز برای ترمیم و بهبود وضعیت حقوق کارکنان شهرداری‌ها ارائه شده است تا از طریق شورای حقوق و دستمزد کشور به تصویب برسد.
 
ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران
 برقی می‌شود

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از بودجه عمرانی شهرداری به توسعه شبکه حمل‌و‌نقل عمومی اختصاص دارد، گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران برقی می‌شود.
به گزارش مهر، لطف‌الله فروزنده با تأکید بر اینکه دنیا ۱۰ سال است به سمت خودروهای برقی رفته است، اظهار داشت: ما نیز باید زودتر از این در این زمینه اقدام می‌کردیم. ناوگان حمل‌ونقل عمومی برقی می‌شود و از رسانه ملی هم برای حمایت در این حوزه تقاضای کمک داریم.وی با اشاره به اینکه برقی‌سازی تأثیر چشمگیری در کاهش آلودگی هوا دارد و اجرای این امر می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای ایران باشد، اظهار داشت: مسأله ترافیک و هوای پاک مهم‌ترین مطالبه و دغدغه شهروندان و دولت است.
 
فراخوان مشمولان اعزامی
پایه خدمتی آذر ماه
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ آذرماه سال ۱۴۰۲ دریافت کرده‌اند، با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.
این دسته از مشمولان روز چهارشنبه اول آذرماه سال ۱۴۰۲ باید در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان اعزامی همچنین برگ واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.
مشمولان باید اصل مدارک مورد‌نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه و مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه داشته باشند.
عدم حضور به‌موقع در زمان و محل‌های تعیین‌شده، غیبت محسوب می‌شود و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی