صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد

اشتغال بیش از ۲۳۰ هزار پرستار در مراکز درمانی

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارکنان گروه پرستاری بیش از ۲۳۰ هزار نفر هستند که در ۱۰۵۰ بیمارستان، اورژانس‌ و مراکز بهداشتی فعالیت می‌کنند.
به گزارش وبدا، عباس عبادی در همایش روز پرستار در مرکز همایش‌های رازی افزود: میانگین گروه پرستاری به تخت ۱.۲ است، اما استاندارد آن ۱.۸ است و ما سعی داریم از طریق استخدام نیرو، به این استاندارد نزدیک شویم.
وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته نزدیک به ۲۰ دانشکده یا مرکز آموزش عالی پرستاری جدید تأسیس شده و تعداد این مراکز از ۱۹۶ مرکز به ۲۱۲ مرکز یا دانشکده پرستاری در کشور افزایش یافته است.معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اکنون به یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجوی رشته پرستاری رسیده‌ایم که با احتساب دانشجویان اتاق عمل و هوشبری این عدد تقریباً نزدیک به ۱۴ هزار نفر است، بنابراین با توجه به احساس نیاز خود، شتاب تربیت نیرو را ایجاد کردیم اما خروجی این تصمیمات مربوط به چهار سال آینده آن است.

قانون تعرفه‌گذاری وارد سرانه سلامت شده است
عبادی تصریح کرد: در اجرای قانون تعرفه‌گذاری در ابتدای راه هستیم و نواقصی هم وجود دارد. قانون تعرفه‌گذاری وارد سرانه سلامت شده اما باید تلاش کنیم مشکلات به حداقل برسد تا کیفیت خدمات هم بهبود یابد.به گفته وی، یکی از اقدامات مهم در ذیل قانون برنامه هفتم توسعه، تدوین قانون جامع پرستاری است که از هویت پرستاری حفاظت می‌کند. باوجود تخصصی شدن رشته پرستاری اما یک‌سوم همکاران ما در جایی که باید باشند، نیستند و در فضای غیرتخصصی مشغول به کار هستند که در حال ساماندهی این امر هستیم.

پیگیری استخدام نیروهای طرحی
در این مراسم، بهروز رحیمی، معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیگیری استخدام پرستارانی که در دوران همه‌گیری کرونا در مراکز درمانی مشغول به‌کار بودند، خبر داد و گفت: وزارت بهداشت پیگیری استخدام این پرستاران را در اولویت قرار داده است.
وی افزود: همواره از مشکلات و مطالبات جامعه پرستاری باخبر می‌شویم و سعی داریم با فراهم کردن بسترهای مناسب مسائل آنها بهبود یابد.
معاون توسعه وزارت بهداشت اظهار داشت: بحث فوق‌العاده خاص پرستاران نیز موضوعی است که در این زمینه چند پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی دادیم تا پیگیری شود.

جستجو
آرشیو تاریخی