صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

روند استخدام ۱۴هزار پرستار در حال انجام است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار کادر درمان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۴هزار نفر پرستار هستند و روند مصاحبه آنها طی می‌شود. البته خود را مدیون جامعه پرستاری می‌دانیم و سعی در برطرف کردن مشکلات و مطالبات آنها داریم.
به گزارش ایرنا، دکتربهرام عین‌اللهی درهمایش روز پرستار با بیان اینکه پرستار نباید فقط در بخش درمان فعال باشد، افزود: پیشگیری مهم‌تر از درمان است. پرستار باید بتواند در تیم سلامت به شناسایی بیماری‌های شایع و غیرواگیر از جمله کنترل دیابت و فشارخون بالا به تیم پزشکی کمک کند و ضروری است فرهنگ درمان محور در بیمارستان تغییر یابد.
عین‌اللهی با اشاره به اهمیت حرفه پرستاری و جایگاه خاص آن در جامعه، اظهار داشت: اکنون ۲ هزار و ۱۵۶ عضو هیأت علمی پرستاری در کشور وجود دارد و سالانه ۱۰ هزار نفر در ۲۰۹ مرکز آموزشی تربیت می‌شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حوزه پژوهش نیز در سال ۲۰۲۳ حدود ۲ هزار و ۲۱۱ مقاله پرستاری داشتیم و در این زمینه از رتبه اول منطقه برخورداریم.

افزایش امید به زندگی ایرانیان به 76 سال رسید
دکتر عین‌اللهی، از افزایش امید به زندگی از ۵۶ سال به ۷۶ سال در ایرانیان خبر داد و گفت: کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران به ترتیب به هشت نفر در هر یکهزار تولد زنده و ۲۵ نفر در هر یکهزار تولد زنده و ایجاد ۱۸هزار خانه بهداشت از دستاوردهای کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

انتقاد از فعالیت مراکز فاقد مجوز خدمات پرستاری در منزل
وزیر بهداشت با انتقاد از فعالیت مراکز فاقد مجوز ارائه خدمات پرستاری در منزل، اظهار داشت: وضعیت ارائه خدمات پرستاری خارج از بیمارستان رضایت‌بخش نیست و برخی دفاتر از وزارت بهداشت مجوز نمی‌گیرند که باید این وضعیت ساماندهی شود و نیاز به نظارت بیشتر دارد.
به گفته عین‌اللهی، فعالیت مراکز خدمات پرستاری در منزل با مجوز و تأیید وزارت بهداشت می‌تواند حجم بستری‌های بیمارستانی را کاهش دهد و پوشش بیمه‌ای برای ارائه این خدمات نیز
کمک کننده است.

جستجو
آرشیو تاریخی