صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

در جلسه دیروز شورای شهر تهران عنوان شد

ماهانه ۴۶ نفر در تصادفات تهران کشته می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه دیروز شورای شهر تهران، که همزمان با روز جهانی قربانیان حوادث ترافیکی (۲۸ آبان) برگزار شد، گفت: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت به مناسبت این روز، «آسیب‌های ترافیکی، قاتل اصلی افراد ۵ تا ۲۹ ساله» انتخاب شده است. این شعار سهم بالای کودکان، نوجوانان و جوانان در قربانیان سوانح ترافیکی را نشان می‌دهد و تصادف را به اولین عامل مرگ و میر این گروه تبدیل کرده است.
محسن هرمزی با اعلام اینکه در میان جانباختگان تصادفات پایتخت، عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران از سهم بالایی برخوردارند، افزود: بیشترین فوتی‌های گروه سنی ۵ تا ۲۹ سال را پسران جوان تشکیل می‌دهند که عموماً راکبان موتورسیکلت هستند. در صورتی که استفاده از کلاه کاسکت، تا حد زیادی خطر آسیب مغزی، صدمه به سر و صورت و مرگ و میر آنها را کاهش می‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه امروزه استفاده از تلفن همراه به عامل مهم پرت شدن حواس شهروندان اعم از سواره و پیاده در معابر شهری تبدیل شده است، اعلام کرد: کاهش سرعت وسایل نقلیه به ویژه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، می‌تواند از تصادفات جلوگیری کند یا از شدت آنها بکاهد. البته استفاده راننده و سرنشینان خودروها از کمربند ایمنی حتی در مسیرهای بسیار کوتاه در کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات مؤثر است.
اگر قرار باشد درختی سقوط کند باید قطع شود
رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر قرار باشد درختی روی سر مردم و خودروهای آنها سقوط کند، باید قطع شود.
به گزارش فارس، مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه درخت آفت زده بود و قطع شد و برخی روزنامه‌ها به آن پرداختند.
 سازمان بوستان‌ها با این میزان تلاشی که انجام می‌دهد درختان سالم را قطع نمی‌کند. درختانی که قطع می‌شود با مصوبه کمیسیون ماده 7 است.
وی با اشاره با اجرای طرح کهاب در کشور، یادآور شد: تقاضای بنده این است که از وزارت نفت در خصوص طرح کهاب سؤال شود.
 قرار بود نحوه سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت مورد نظارت قرار بگیرد تبخیر بنزین نداشته باشیم و در صورت وجود، آسیب‌رسان نباشد.
 مشکلات مالی یکی از دلایل عدم اجرای این طرح به صورت کامل است.
چمران گفت: از سازمان تاکسیرانی خواستیم در خصوص دریافت کرایه بالاتر نظارت کند. نرخ‌ها مصوب است و اضافه دریافت ممنوع است.

انتقاد تشکری هاشمی
 از احداث «رفیوژ» در خیابان‌ها
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از احداث رفیوژ میانی خیابان‌های تهران انتقاد کرد.
به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی
در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه یک سالی است که شاهد رقابت مناطق در احداث رفیوژهای میانی خیابان‌ها هستیم، گفت: این در حالی است که احداث این رفیوژها بدون دلایل منطقی و بدون انجام مطالعات بوده است و از دو سال قبل شاهد احداث این رفیوژها در منطقه ۱۲ بودیم، اما حالا احداث این رفیوژها به سایر مناطق نیز رسیده است و به وفور در حال احداث است.
وی با بیان اینکه وقتی رفیوژی در یک معبر ساخته می‌شود یک خط خیابان را می‌گیرد، گفت: خودروها که بادکنک نیستند که با کاهش عرض خیابان عرض آنها هم کاهش یابد بلکه احداث این رفیوژها موجب بی نظمی ترافیکی، ترافیک و تصادفات خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی