اتهام‌زنی فرانسه به اسد با هدف حمایت از تل‌آویو

گروه جهان/ در حالی که صهیونیست‌ها درحال رقم زدن بحران انسانی بی‌سابقه‌ای در غزه هستند و موج محکومیت بین‌المللی جنایات صهیونیست‌ها در سراسر جهان به راه افتاده، دستگاه قضایی فرانسه در اقدامی نمادین به نفع رژیم صهیونیستی حکم بازداشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و چند تن از نزدیکانش را به بهانه واهی استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه صادر کرد! خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع قضایی نوشت: فرانسه حکم بازداشت بین‌المللی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را به اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سال 2013 صادر کرده است. این منبع قضایی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد: «اسد همچنین مظنون به همدستی در جنایات جنگی برای حملات اوت 2013 است که در آن بیش از 1400 نفر در نزدیکی دمشق کشته شدند.»
این اتهام درحالی علیه اسد مجدداً مطرح شده که در همان سال 2013 هم نه تنها اسناد و مدارک کافی برای اثبات استفاده از سلاح شیمیایی توسط نیروهای نظامی سوریه ارائه نشد، بلکه بارها در محموله‌های کشف شده از معارضین اسد، مواد شیمیایی قابل استفاده در ساخت سلاح شیمیایی به دست آمده بود. پیش از این نیز مرکز صلح بین طرف‌های درگیر در سوریه بارها اعلام کرده بود که اطلاعاتی را در خصوص برنامه‌ریزی تروریست‌های مسلح در سوریه برای انجام حملات شیمیایی جهت مقصر جلوه دادن نیروهای دولتی این کشور، دریافت کرده است.
به گزارش این خبرگزاری فرانسوی چند سازمان حقوق بشری غربی و امریکایی ازجمله «ابتکار عدالت جامعه باز» (OSJI) در تنظیم این شکایت نقش داشته‌اند. گفتنی است سازمان مذکور یکی از نهادهای وابسته به «بنیادهای جامعه باز» متعلق به جورج سوروس سرمایه‌دار صهیونیست است. با این اوصاف، این اقدام مشترک فرانسه و سازمان‌های حقوق‌بشری صهیونیستی را باید اقدامی علیه کلیت محور مقاومت و نه فقط بشار اسد تلقی کرد. گفتنی است دولت سوریه یکی از اصلی‌ترین دولت‌های حامی محور مقاومت در منطقه است که در عملیات‌های اخیر علیه اهداف امریکایی و صهیونیستی نیز فعال بوده است.