همه آنچه باید درباره بیمارستان شفا بدانید

گروه جهان/ چندین هفته است که مناطق اطراف بیمارستان شفا در باریکه غزه مورد حمله همه جانبه نظامیان صهیونیست قرار گرفته است. دولت اسرائیل همچنین بارها هشدارهایی مبنی بر تخلیه این مرکز پزشکی غزه صادر کرده است؛ دستوری که مقامات پزشکی فلسطین آن را رد کرده و گفته‌اند نمی‌توانند بیماران خود را رها کنند.
به گفته کادر پزشکی و وزارت بهداشت غزه، حدود 650 بیمار در بیمارستان شفا بستری و بین 5000 تا 7000 غیرنظامی آواره و پناهنده نیز در داخل محوطه بیمارستان و زیر آتش مداوم صهیونیست‌ها گرفتار شده‌اند. همچنین بیش از 1000 نفر از کادر پزشکی نیز در ساختمان گرفتار شده‌اند، اما به دلیل کمبود دارو و سوخت قادر به درمان بیماران بیشتری نیستند.
محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان شفا، گفت که تاکنون 179 جسد در حیاط بیمارستان دفن شده است، زیرا کارکنان بهداشت نتوانستند آنها را به دلیل بمباران بی‌وقفه به قبرستان بیاورند.
حداقل 7 نوزاد و 29 بیمار مراقبت‌های ویژه در بیمارستان از زمان تمام شدن سوخت ژنراتور بیمارستان در آخر هفته جان خود را از دست داده‌اند. روز سه‌شنبه، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، اشرف القدره، گفته بود که پیشنهاد صهیونیست‌ها برای انتقال نوزادان به خارج از شفا با دستگاه‌های ویژه نوزادان منجر به نتیجه مشخصی نشده است.
ایالات متحده هم همراستا با رژیم صهیونیستی مدعی شد که «اطلاعاتی دارد» مبنی بر اینکه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطینی از بیمارستان‌های غزه از جمله شفا به عنوان پوششی برای عملیات نظامی و گروگان‌گیری استفاده می‌کنند که حماس قویاً این اتهامات را رد کرده و ایالات متحده و اسرائیل را متهم به پیشبرد این روایت برای توجیه قتل عام وحشیانه فلسطینیان و نابودی بخش بهداشت و درمان منطقه تحت محاصره کرده است.