صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

گزارش و خبر

سابر به نیمه نهایی جام جهانی نرسید
تیم ملی شمشیربازی ایران با باخت مقابل مجارستان، به مرحله نیمه نهایی جام جهانی الجزایر نرسید. شاگردان امین قربانی که با هفتمی رنکینگ جهانی فاصله زیادی تا دروازه پاریس برای المپیک 2024 ندارند، تنها برای صدور بلیتشان به امتیازات دو جام جهانی نیاز دارند. آنها که سال قبل نایب قهرمان جام جهانی الجزایر شده بودند، امیدوار بودند این فصل را هم با نتیجه خوبی استارت بزنند؛ اما نشد. علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر، در قسمت انفرادی دوازدهم شد. محمد رهبری، فرزاد باهر ارسباران، محمد فتوحی و نیما زاهدی هم به ترتیب مقامی بهتراز 32، 57، 66 و 217 نگرفتند. البته برای آنها که می‌خواهند سهمیه تیمی المپیک را تکرار کنند، هدف رقابتهای تیمی بود. بویژه فاصله انداختن با رقبای آسیایی. به همین دلیل در مرحله یک هشتم تیمی به چین رحم نکردند و با نتیجه 45-43 برنده شدند و به دور یک چهارم نهایی رسیدند. مرحله‌ای که با مجارستان رقابت سختی برای صعود به نیمه نهایی داشتند، ایران با اینکه مقابل مجارستان ۱۵ - ۱۲ جلو بود اما عقب افتاد و نتوانست امتیازات از دست رفته را جبران کند و 45-40 باخت.تیم ژاپن که با ایران برای کسب سهمیه تیمی قاره آسیا رقابت دارد مصر را برد اما با باخت 45-43 مقابل کره به نیمه نهایی نرسید.


جدال هاکی برای مدال برنز
تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران امروز برای کسب مدال برنز کاپ توسعه جهانی لهستان به مصاف ایرلند می‌رود. این تیم بعد از برد برابر ایرلند و دو شکست مقابل تیم ملی آرژانتین امروز در پنجمین مسابقه برای کسب جایگاه سومی باید برای بار دوم به مصاف ایرلند بروند.
 

اسنوکر به نیمه‌نهایی جهان نرسید
تیم ملی اسنوکر کشورمان با قبول شکست برابر هنگ‌کنگ از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی پیکارهای قهرمانی جهان بازماند. امیر سرخوش و علی قره‌گوزلو در تیم ملی اسنوکر کشورمان در مرحله مقدماتی
3 بر صفر سریلانکا را شکست دادند اما در ادامه و پس از قطعی شدن صعود به مرحله حذفی ۳ بر ۲ به قبرس باختند و به عنوان تیم دوم گروه خود به دور حذفی راه پیدا کردند .در آن مرحله هم 4 بر یک فنلاند را شکست دادند ولی با شکست برابر هنگ‌کنگ شانس رسیدن به نیمه‌نهایی را از دست دادند.


برنز آسیا سهم زنان کانوپولو
تیم زنان اصفهان خروشان در مسابقات کانوپولو قهرمانی آسیا با غلبه بر ژاپن سوم شد. تیم اصفهان در بازی رده‌بندی با نتیجه 4 بر یک، ژاپن را شکست داد و سومی را مال خود کرد. تیم ملوان نیروی دریایی نیز در فینال با چین تایپه بازی کرد.


تکواندوکاران جدید به اردو آمدند
دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو با هدف حضور در مسابقات گرنداسلم ووشی چین با دعوت از
 ۶ چهره جدید در مرکز جهانی تکواندو آغاز شد.علیرضا حسین‌پور (دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو)، علی احمدی، سروش احمدی، مهدی عابدینی، امیررضا غلامی و امیرمحمد اشرفی
۶ تکواندوکاری هستند که با صلاحدید کادر فنی و پس از درخشش در هفته نخست لیگ برتر به اردو دعوت شدند تا در کنار سجاد مردانی، متین رضایی، ابوالفضل یعقوبی، آرین سلیمی، مهدی حاجی موسائی، ابوالفضل زندی و مهران برخورداری تمرینات خود را دنبال کنند.تا رقابت‌های جام جهانی کره جنوبی؛ تمرینات زیر نظر رضا ایمان‌زاده و مهرداد یوسفی مربیان تیم ملی ادامه دارد و پس از بازگشت تیم ملی از گویانگ، مجید افلاکی سرمربی تیم ملی به همراه میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی و ابوالفضل عباسی ۳ بازیکن حاضر در این رویداد به تمرینات ملحق خواهند شد.


هشتمی علیپور در انتخابی المپیک
رضا علیپور، قهرمان بازی‌های آسیایی با هفتمی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک به کار خود پایان داد.این مسابقات به میزبانی اندونزی برگزار شد که چهار ورزشکار ایران در دو ماده کمباین و سرعت به رقابت با دیگر ورزشکاران پرداختند. رضا علیپور، میلاد علیپور و مهدی علیپور در بخش سرعت این مسابقات حضور داشتند که میلاد علیپور به فینال نرسید اما دو سنگ‌نورد دیگر ایران راهی فینال شدند. در پایان فینال این ماده رضا علیپور که در بازی‌های آسیایی قهرمان شده بود، در جایگاه هفتم قرار گرفت و مهدی علیپور هم در رتبه هشتم ایستاد.رادین فروغیان در بخش کمباین (بولدرینگ + لید) در جایگاه هفدهم قرار گرفت. او در ماده بولدرینگ با کسب امتیاز ۲۹.۱ امتیاز در رتبه دوازدهم قرار گرفت و در ماده لید با کسب ۲۰ امتیاز شانزدهم شد. فروغیان در مجموع با کسب ۴۹.۱ امتیاز در جایگاه هفدهم ایستاد و به کار خود پایان داد.

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی