صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

والیبال ایران در انتظار یک اتفاق تاریخی

داورزنی ریاست کنفدراسیون آسیا را تصاحب می‌کند؟

مهری رنجبر
خبرنگار

بعضی‌ها معتقدند، 7 روز مانده به پایان ریاست محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال، ترمز مذاکره با مربیان خارجی را کشیده است. به نظر منتقدان داورزنی، رئیسی که روزهای آخر کارش را در فدراسیون سپری می‌کند، باید انتخاب سرمربی را به رئیس جدید بسپارد. اما داورزنی، قبلاً هم در انتقاد به چرایی انتخاب سرمربی جدید خارجی تیم ملی گفته بود: «مهم نیست انتخابات چه زمانی برگزار می‌شود. ما هم تازمانی که بتوانیم کار می‌کنیم و نمی‌توانیم به خاطر مشخص نبودن تاریخ انتخابات دست روی دست بگذاریم. والیبال ملک شخصی کسی نیست و ایستادن فرصت سوزی است. قطار والیبال در ریل خودش ادامه مسیر می‌دهد.»
این روزها با اینکه پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی، تب و تاب روزهای قبل را ندارد، اما کار هم متوقف نشده و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون منتظر رسیدن برنامه‌های چهار گزینه خارجی و دو گزینه ایرانی است. البته دربین مربیان هنوز بلنجینی ایتالیایی و سعید معروف برنامه هایشان
را به داورزنی نداده‌اند. وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال هم معتقد است کار تعطیل نشده: «مذاکرات ادامه دارد و فعلاً هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. مربیان مدنظر ما در حال فرستادن برنامه هستند. در نهایت هم کمیته فنی با بررسی برنامه‌ها، نظر نهایی را برای انتخاب سرمربی می‌دهد. باید دید مذاکره به کجا می‌رسد.»
بیست‌وپنجمین مجمع عمومی و سالیانه AVC برای انتخاب رئیس، اعضای هیأت رئیسه و رؤسا و اعضای کمیته‌های مختلف کنفدراسیون 7و8 شهریور سال آینده به میزبانی تایلند برگزار می‌شود. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که معتقد است این بار ریاست کنفدراسیون حق ایران است، با قطعیت تاریخ انتخابات کاندیدا شده است. با کاندیداتوری او برای کنفدراسیون آسیا خیلی‌ها معتقدند شاید قید انتخابات ریاست فدراسیون را بزند. اما نایب رئیس فدراسیون حرف دیگری می‌زند: «اگر داورزنی در فدراسیون والیبال بماند می‌تواند کاندیدای ریاست کنفدراسیون آسیا هم شود. اتفاقی که فکر می‌کنم یکی از مسائلی که مد نظر کیومرث هاشمی وزیر ورزش هم هست. اگر داورزنی هم رئیس فدراسیون والیبال ایران باشد و هم رئیس کنفدراسیون آسیا، اتفاق خیلی مهمی است و در آن صورت والیبال تنها فدراسیونی است که رئیس‌اش همزمان ریاست کنفدراسیون آسیا را دارد. البته که شانس داورزنی برای ریاست کنفدراسیون آسیا خیلی زیاد است، اما بستگی دارد در فدراسیون ایران بماند یانه؟ به هر حال شاید اگر در فدراسیون ایران نباشد، احتمال اینکه فدراسیون او را معرفی کند، کم است.» به نظر مرادی، هنوزمعلوم نیست با پایان ریاست داورزنی در فدراسیون والیبال، سرپرست می‌آید یا نه؟ او گفت: «با پایان دوره ریاست داورزنی، آمدن یا نیامدن سرپرست به نظر کیومرث هاشمی وزیر ورزش برمی گردد. همه دغدغه ما این است که با این اتفاق شیرازه کار والیبال از هم نپاشد و زحماتی که 20 سال تمام برای آن کشیده شده به باد نرود. برای همه روشن است که داورزنی در 20 سال چه زحماتی برای والیبال کشیده است. البته بعضی از کاندیداها برای تخریب داورزنی بهانه پیدا کرده‌اند. به ویژه از ناکامی تیم ملی استفاده می‌کنند در حالی که هیچ تیمی در هر تورنمنتی موفق نیست، حتی فرانسه که قهرمان المپیک توکیو شد هم در مسابقه بعدی هیچ مدالی نگرفت. پس کاندیداهای جوان نباید به هر بهانه‌ای داورزنی را تخریب کنند، خدمات او در این
 20 سال را هم مد نظر داشته باشند. آنهایی که حتی سابقه یک روز مدیریت در ورزش را نداشته‌اند، امروز مدعی نباشند. هرچند نگاه آنها تنها به صندلی ریاست است. البته کیومرث هاشمی به این مسائل توجه کامل دارد و شک نکنید تصمیم پخته و درستی می‌گیرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی