صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی عصر دیروز (جمعه) با حمله به یک مدرسه در این باریکه، شمار دیگری از مردم غزه را به خاک و خون کشید.
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه «البراق» در غزه را بمباران کرد. شبکه الجزیره نیز در این باره خبر داد، این مدرسه به صورت همزمان مورد حملات جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت. بر پایه این گزارش، در ساعت نخست این حمله حدود ۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.
حمله به مدارس و بیمارستان‌ها با انتقادهای شدید بین‌المللی همراه است. دیروز نیز رئیس بخش خاورمیانه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، در سخنانی با تأکید بر اینکه «فاجعه کنونی در غزه بزرگترین فاجعه انسانی در تاریخ معاصر است» گفت: «ما خواهان آتش بس دائمی هستیم نه وقفه بشردوستانه.» وقفه بشردوستانه و نه آتش بس اصطلاحی است که امریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف چند ساعته و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه به کار می‌برند؛ اقدامی که به گفته ناظران سیاسی هیچ کمکی به بهبود وضعیت غیرنظامیان و بیمارستان‌های غزه نخواهد کرد.
پیش از این بالاکریشنان راجاگوپال، گزارشگر ویژه سازمان ملل دستور مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه برای تخلیه مناطق شمالی و کوچ آنها به جنوب را مصداق جنایت بین‌المللی خوانده بود.
جستجو
آرشیو تاریخی