صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

دفتر روزنامه نیویورک تایمز در محاصره حامیان فلسطین

گروهی از حامیان فلسطین در اعتراض به نحوه پوشش جانبدارانه اخبار جنگ غزه توسط روزنامه نیویورک تایمز وارد لابی ساختمان این روزنامه شده و خواستار حمایت این رسانه از آتش‌بس شدند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن، از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه تظاهرات‌های مختلفی در امریکا در اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن و رویکرد رسانه‌ای در حمایت از رژیم صهیونیستی برگزار شده است. درهمین راستا هزاران معترض امریکایی روز پنجشنبه اعتراضات خود را از منهتن در مرکز شهر نیویورک آغاز کردند که باعث وقوع ترافیک شدید در این منطقه شده و سپس به سمت میدان تایمز و خیابان هشتم در نزدیکی دفتر روزنامه نیویورک تایمز رفتند.
معترضان که از سوی بخشی که خود را بلوک نویسندگان معرفی می‌کردند همراهی می‌شدند برای مدتی وارد لابی ساختمان روزنامه نیویورک تایمز شده و آن را اشغال کردند. آنها حوالی ساعت 5 بعدازظهر به وقت محلی با بنرها و پلاکاردهایی که روی آن خواستار آتش‌بس در غزه شده بودند وارد ساختمان روزنامه نیویورک تایمز شدند. آنان عوامل این روزنامه را به همدستی با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی متهم کردند و با سر دادن شعارهایی از این روزنامه خواستند «راستش را بگوید.»
معترضان همچنین روزنامه‌های ساختگی از نیویورک تایمز در دست داشتند که تیتر اول آن درباره جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بود. شرکت‌کنندگان در این تجمع، از کارکنان روزنامه نیویورک تایمز خواستند که صراحتاً از آتش‌بس در غزه حمایت کنند.
این تجمع درحالی برگزار شد که روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز صدها نفر از حامیان فلسطین با تجمع در مقابل مجسمه آزادی در نیویورک خواستار آتش‌بس در غزه شده بودند. علاوه براین پیشتر نیز گروهی از معترضان حامی حقوق فلسطینیان در جنگ غزه در جریان بارگیری محموله تسلیحاتی یک کشتی امریکایی جهت ارسال تسلیحات نظامی به اراضی اشغالی در بندر تاکومای امریکا واقع در ایالت واشنگتن تجمع کرده و برای جلوگیری از این اقدام وارد عمل شده و شعارهای اعتراضی سر دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی