صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

لژیونرهای زیادی بهتر از من بوده‌اند

نکونام: فقط دو هفته آرامش داشتیم

جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور، باز هم گلایه‌هایی در مورد اینکه شرایط سختی را در این تیم سپری می‌کند، انجام داد. او درخصوص بازی امروز تیمش گفت: «بازی سختی مقابل تیم خوب تراکتور داریم. شرایط بازی برای هر دو تیم سخت خواهد بود. این تیم مربی خوب و باکیفیتی دارد. مثل همه بازی‌ها با تمرکز بالا سعی خواهیم کرد کیفیت خوبی از خود به نمایش بگذاریم.» نکونام درخصوص برداشتش از ۹ هفته ابتدایی لیگ، عنوان کرد: «ما یک تا دو هفته آرامش داشتیم و سایر هفته‌ها با چالش مواجه بودیم! مشکلاتی داشتیم و درگیر جذب بازیکن، سقف قرارداد، تغییر بودجه‌، اعتصاب، بازیکن نگرفتن، مشکلات سال گذشته بچه‌ها و بازیکنانی که می‌خواستیم اما به باشگاه‌های دیگر رفتند و الان کیفیت‌شان را در لیگ می‌بینیم، بودیم. این مشکلات برای هفته‌های قبل بوده و بر ما گذشته است بیراه نیست اگر بگویم سخت‌ترین سال یک‌ مربی در استقلال برای من اتفاق افتاد. سخت‌ترین اتفافات تاریخ مربیگری استقلال برای من افتاد. واقعاً شرایط برایم سخت بود. هرروز صبح که بیدار می‌شدم منتطر بودم اتفاق جدیدی بیفتد. خدا را شکر الان شرایط خوب شده و توانستیم به آرامش برسیم. من واقعاً عاشق استقلال و هوادارانش هستم. مثل آنها هوادار این تیم بودم. دیدن‌شان به من دلگرمی و قوت قلب می‌دهد وگرنه شرایطی که داشتیم را نه دیده بودم و نه شنیده بودم. خدا را شکر این شرایط سخت را گذراندیم. الان باید بازی به بازی جلو برویم تا ببینیم چه اتفافاتی می‌افتد.»
سرمربی استقلال در خصوص حواشی ایجاد شده برای بازیکنان مانند شایعه قرار گرفتن ارسلان مطهری در لیست مازاد، عنوان کرد: «بازیکنان آنقدر باهوش هستند که این شیطنت‌ها را متوجه شوند. هنوز تا نیم‌فصل بازی‌های زیادی داریم. با توجه به کمبودهایی که داشتیم آیا عقلانی است بخواهم از الان در مورد این مسائل صحبت کنم؟ قطعاً نیست. ارسلان یکی از بازیکنان باکیفیت ماست. کیفیت خودش را سال قبل و امسال نشان داده است. اینها شیطنت است که تیم ما را به هم بریزند. از هرحربه‌ای برای ضربه زدن استفاده می‌کنند. بازیکنان و ما آنقدر تجربه داریم که گرفتار این مسائل نشویم. بازیکن شاید لحظه‌ای ناراحت شود اما می‌داند چه اتفاقی می‌افتد. امیدوارم این اتفاقات فقط از طرف دشمنان استقلال باشد.» او در خصوص اینکه آیا همچنان از شرایط داوری‌ها نگران است، چنین واکنشی داشت: «نگرانی وجود ندارد اما پس از بازی وقتی داور اشتباه می‌کند، نظر خودم را می‌گویم و کاری به اتفاقات دیگر ندارم‌. اینکه هیچ چیز نگویم و بگویم همه چیز عالی است، دروغ است. اگر قرار است دروغ بگوییم از این به بعد بنشینم و این‌کار را انجام بدهم اما قطعاً هیچ وقت این‌کار را نمی‌کنم. الان هم نظر شخصی خود را با احترام گفتم که داور بازی اشتباه کرده است.»
نکونام درمورد اظهارنظر علی خطیر مدیرعامل استقلال که گفته بود نکونام بهترین لژیونر تاریخ فوتبال ما است، چنین نظر داد: «او به من لطف داشته و هرکس نظری دارد. خطیر مدیرعامل استقلال و من هم سرمربی این تیم هستم‌. بازیکنان بزرگ در تاریخ فوتبال کشورمان زیاد داشتیم که لژیونر بودند. اگر بخواهیم اسم بیاوریم شاید نام برخی یادمان برود. همین الان هم بازیکنان بزرگی مثل علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، مهدی طارمی و... داریم. اسم نمی‌آورم که کسی از قلم نیفتد. به هرحال فوتبال کشورمان بازیکنان بزرگ زیادی داشته و همچنان دارد که همه آنها جایگاه و کیفیت‌شان بالاتر از من است.»

خمز: سوت‌های مشکوک نزنند، استقلال را می‌بریم!
پاکو خمز سرمربی تراکتور در نشست خبری قبل بازی مقابل استقلال صحبت‌هایی جنجالی انجام داد. این مربی اسپانیایی گفت: «این هفته همه چیز از جمله تلاش بازیکنان در تمرینات، بسیار خوب و منظم بود و آماده بازی با استقلال هستیم. امیدوارم روند بازی به شکلی باشد که اتفاقات خارج از زمین، نتیجه را مشخص نکند و همه چیز در چهارچوب ورزش پیش برود. اگر بازی از نظر داوری مشکل نداشته باشد و سوت‌های مشکوک زده نشود، برنده می‌شویم!» پس از این صحبت‌ها، باشگاه استقلال به آن واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای که منتشر کرد، نوشت: «باشگاه استقلال صریحاً از فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی شامل کمیته‌های انضباطی و اخلاق، درخواست دارد همین امروز برخورد لازم را با سرمربی تراکتور انجام دهد تا زمینه مطرح کردن چنین اظهارات شبهه افکنانه که جز آلوده کردن فضای فوتبال ایران نتیجه‌ای ندارد، از بین برود.»

جستجو
آرشیو تاریخی