صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خبر در خبر

ایسنا

گرمترین ماه اکتبر ۲۰۲۳ به پنجمین ماه رکوردشکنی تبدیل شد. به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز هشدار آب و هوای اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که ماه گذشته، گرمترین ماه در سطح جهان بود و ماه‌ها با گرمای استثنایی، احتمالاً سال ۲۰۲۳ را به گرمترین سال تاریخ تبدیل خواهد کرد. دانشمندان اظهار کردند که با افزایش دمای فراتر از میانگین‌های قبلی، فشار بر رهبران جهان برای مهار آلودگی گازهای گلخانه‌ای ناشی از گرمایش سیاره‌ هرگز به این فوریت نبوده است به همین دلیل آماده برگزاری نشستی در دوبی برای کنفرانس آب و هوای UNCOP۲۸ در ماه جاری می‌شوند.

 

مهر

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی با حضور در هشتمین افق تحول به منظور بررسی عملکرد دو ساله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای موفقیت در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راهی جز عوض کردن برخی افکار نداریم. وی به طرح موضوع عدم وجود تعارض بین ایران باستان و بعد از اسلام در جلسه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در ۷ آبان برای بیان علمی و دقیق جایگاه کوروش، او را شخصیتی بزرگ و به احتمال زیاد قرآنی دانست.

 

ایسنا

کارشناسان می‌گویند که بحران آب و هوا بر مشاغل و کارگران تأثیر می‌گذارد. به گزارش ویفروم ۳.۸ درصد از کل ساعات کاری تا سال ۲۰۳۰ ممکن است به دلیل دمای بالای آب و هوا از بین برود. کیفیت پایین ‌هوا، آفات ناقل بیماری، سیل و آتش‌سوزی بر کارگران تأثیر می‌گذارد و منجر به از دست دادن شغل می‌شود. بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار، تنها در هفت سال، تا ۳.۸ درصد از کل ساعات کاری در سراسر جهان ممکن است به دلیل دمای بالای آب و هوا از بین برود که این رقم معادل ۱۳۶ میلیون شغل تمام‌وقت و زیان اقتصادی ۲۴۰۰ میلیارد دلاری است.

 

ایسنا

معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور با تأکید بر اینکه نقشه‌های مناسبی از پراکنش گونه‌های جانوری وجود ندارد، گفت: این مسأله توسط دانشگاه شیراز در حال تهیه شدن است که تقاضا می‌شود معاونان با اهتمام ویژه و با جدیت نسبت به این کار اقدام کنند. حسن اکبری ۱۷ آبان در نشست تخصصی معاونان محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور اظهار کرد: کسی که مسئولیت معاونت طبیعی را برعهده می‌گیرد، باید گرایش و نمود بیشتری به طبیعت داشته باشد، باید از آسیب یک‌گونه جانوری ناراحت شود و به هیچ عنوان نباید مشکلات مانع کار معاونان شود.

 

ایلنا

مهناز مدیریان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد با اشاره به تخریب ۲۵ دهنه کوره زغالگیری آلاینده و غیرمجاز در این شهرستان گفت: باتوجه به گشت و پایش زیست محیطی کارشناسان این اداره و شناسایی تعداد ۲۵ دهنه کوره زغال آلاینده و غیرمجاز در اراضی روستای گونی واقع در منطقه اخترآباد، پس از پیگیری‌های به عمل آمده و انجام مراحل قانونی، کوره‌های مذکور با همکاری عوامل نیروی انتظامی و شهرداری صفادشت تخریب شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی