۲۸۰ هزار نفر سه‌شنبه 16 آبان به سینما رفتند

رکوردشکنی سه‌شنبه‌های پرمخاطب سینما

«بچه زرنگ» در 6 هفته فروشی معادل 29 میلیارد تومان ثبت کرد تا بار دیگر ظرفیت‌ انیمیشن‌های سینمایی برای جذب مخاطب اثبات شود

در انتظار تحقق فروش هزار میلیاردی
 «بیش از ۲۸۰ هزار نفر در یک روز (سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲) از فیلم‌های روی پرده دیدن کردند.» این خبر را محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران اعلام کرده است. حفظ تنوع مضمونی در فیلم‌های روی پرده، چینش صحیح اکران و پربودن سبد اکران برای هر سلیقه به گفته او عواملی هستند که در جذب مخاطب به سینما تأثیرگذار بوده‌اند. صابری پیش‌بینی کرده که اگر این مدیریت اصولی در اکران ادامه داشته باشد تا پایان سال هدف‌گذاری هزار میلیارد فروش برای سینمای ایران محقق خواهد شد.

سهم بالای 50 درصدی «هتل» از فروش روزانه
طبق اطلاعات درج شده در سامانه سمفا از مجموع آمار مخاطبان ثبت شده در این روز، فیلم سینمایی «هتل» سهم بالای 50 درصد از میزان مخاطبان سینما دارد. بیش از 151 هزار مخاطب در این روز برای تماشای فیلم تازه مسعود اطیابی به سینما رفته‌اند و این فیلم در این روز حدود3 میلیارد و 978 میلیون تومان فروش داشته است. «هتل» روز سه‌شنبه با ثبت این میزان مخاطب، نام خود را پس از «هزارپا» با 160 هزار مخاطب، در رده دوم لیست رکورد فروش روزانه یک دهه اخیر سینما ثبت کرد. انیمیشن «بچه زرنگ» با 49 هزار مخاطب و فروشی معادل یک میلیارد و 206 میلیون تومان در رتبه دوم فروش روزانه در تاریخ 16 آبان قرار دارد. «فسیل» با 23 هزار مخاطب و فروشی معادل 609 میلیون تومان در رتبه سوم قرار دارد. «گیج گاه» عادل تبریزی با 17 هزار مخاطب چهارمین فیلم پرفروش روز سه‌شنبه بود.

رقابت انیمیشن با کمدی‌های محبوب گیشه
 با گذشت حدود 8 ماه از سال مجموع فروش سینماها به 644 میلیارد و 178 میلیون تومان رسیده است. صدر گیشه همچنان در اختیار آثار کمدی است. «فسیل» با 278 میلیارد تومان، «هتل» با 98 میلیارد تومان و «شهر هرت» با 73 میلیارد تومان سه فیلم صدرنشین جدول فروش هستند. رتبه چهارم فروش سالانه اما به یک انیمیشن اختصاص دارد. «بچه زرنگ» در 6 هفته فروشی معادل 29 میلیارد تومان ثبت کرد تا بار دیگر ظرفیت‌های انیمیشن‌های سینمایی برای جذب مخاطب اثبات شود.

اکران فیلم تازه از هوتن شکیبا و یکتا ناصر
اگرچه صنعت سینما به گیشه وابسته است اما میزان فروش معیاری برای سنجش موفقیت‌ فیلم‌ها نیست و بسیاری از فیلم‌های اجتماعی که این روزها در حال اکران هستند در کسب رضایت مخاطبان جدی سینما، منتقدان و اهالی سینما موفق‌تر عمل کرده‌اند. «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان، «سرهنگ ثریا» لیلی عاج و «آهو» هوشنگ گلمکانی از جمله فیلم‌های جدی تازه اکران شده
سینما هستند.پس از رضا میرکریمی، کیانوش عیاری دیگر فیلمساز شناخته شده‌ای است که اولین تجربه آرمان خوانساریان را تحسین کرده است. او با دعوت مخاطبان به تماشای این فیلم نوشته است: «این فیلم دیدنیِ چندسال اخیر سینمای ایران را حتماً ببینید؛ فیلمی که کارگردانی ناب و بی ادعای آن با فیلمنامه‌ای گیرا و پُرمغز، اثری یگانه را به سینمای ایران اهدا کرده است.» از روز چهارشنبه 17 آبان‌ماه ۲ فیلم اجتماعی «عامه پسند» و «حدود 8 صبح» به آثار در حال اکران اضافه شده‌اند و انتظار می‌رود تنور استقبال مخاطبان از سینماها گرم بماند. در «عامه‌پسند»، سومین ساخته سهیل بیرقی، فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری حضور دارند و در «حدود 8 صبح» منوچهر هادی که بازگشت دوباره این فیلمساز پس از ۷ سال به سینمای اجتماعی است. علاوه بر هادی، یکتا ناصر، کامبیز دیرباز، سارا رسول‌زاده و حسن پورشیرازی ایفای نقش کرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی