صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و سه - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و سه - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فضای‌مجازی

از امریکا و انگلیس توقع توقف جنایت دارید؟
علیرضا ملوندی فعال فرهنگی در توئیترش نوشت: «۱۴۰۰ بمب‌افکن ارتش‌های امریکا و انگلیس در جنگ جهانی دوم سه روز پیاپی شهر درسدن آلمان رو با پرتاب بمب‌های منفجره و آتش‌زا به آتش کشیدند. حداقل ۲۵ هزار نفر که عمدتاً غیرنظامی بودند زنده زنده کباب شدند و یک نسل‌کشی تمام عیار به راه افتاد. از اینا توقع توقف جنایت دارید؟»

وصفی از وضعیت غمبار غزه
اسما خواجه‌زاده مترجم عرب به نقل از توئیتر عربی نوشت: «امروز رفتیم بیرون. وضع خیلی خیلی غمباره و اصلاً قابل توصیف نیست. مردم زیادی توی خیابونن که خونه ندارن. مغازه‌ها تعطیله چون جنساشون تموم شده. صف نون به اندازه خیابون طولانیه. همه جَوونا دبه دستشونه و میگردن ببینن کجا آب هست تا پرکنن. حجم خرابیا عادی نیست. نشونه‌های شهر از بین رفته.»


نتیجه منطقی سبک زندگی سیاه مخالفان جمهوری اسلامی
احمد دستاران، فعال مجازی در توئیترش ضمن انتشار ویدیویی از یک بازیگر فراری نوشت: «به والله حرف سیاسی نمی‌زنم، تعداد خیلی زیادی از دشمنان جمهوری اسلامی افرادی هستن که به خاطر سبک زندگی سیاه و فهم غلطشون به انحراف و تباهی و افسردگی و شکست رسیدن، منتها چون شجاعت پذیرفتن اشتباهاتشون رو ندارن دنبال یه مقصر بیرونی می‌گردن.»


ماهیت رسانه‌ای امریکا در CNN
منصوره اخوان، فعال رسانه‌ای در توئیترش نوشت: «ماهیت رسانه‌ای امریکایی رو در امروز CNN میتونید ببینید. در حالی که همه جهان متمرکز شدن روی نسل‌کشی در غزه، این رسانه هنوز با عنوان جنگ حماس و اسرائیل صحبت میکنه. همون روشی که سال‌ها پیش در پوشش جنگ عراق انجام دادن.»

حماس نشان داد اسرائیل آسیب‌پذیر است
محمد رستم‌پور، فعال رسانه‌ای در توئیترش نوشت: «استفن والت، یکی از برجسته‌ترین محققان حوزه روابط بین‌الملل در فارن‌پالیسی می‌نویسد: حماس نشان داد اسرائیل آسیب‌پذیر است. نمی‌توان خواست فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت را نادیده گرفت و تلاش‌های اخیر برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تضمینی برای صلح نیست.»


ایران در انحصار هیچ حزبی نیست
عزت‌الله ضرغامی، وزیر گردشگری در توئیترش ضمن انتشار ویدیویی از اجرای یک دختربچه شیرین نوشت: «جشنواره انار ساوه باشکوه و دیدنی بود. دخترانی که به زبان مادری خیرمقدم گفتند زیباترین بودند. نمایشی از وحدت و همدلی اقوام ایران بزرگ! ایران در انحصار هیچ حزبی نیست. دمیدن بر شیپور تفرقه ویرانگر ایران و ایرانی است.»


بزرگ‌ترین جنایت تاریخ علیه کودکان
محمدحسین مهدویان در استوری اینستاگرامش نوشت: «در یک ماه گذشته، رژیم اسرائیل 4100 کودک در غزه کشت. این فقط یک عدد نیست. این بزرگ‌ترین جنایت تاریخ علیه کودکان است.»

 

روزی که سر مار اسرائیل در تهران بود
محمدصالح مفتاح، فعال فرهنگی با اشاره به دیدار رضا پهلوی از سرزمین‌های اشغالی در توئیترش نوشت: «رضا پهلوی در دفاع از اشغالگری می‌گوید: «سر مار و چشم اختاپوس که باید از بین برود در تهران است» مردم زودتر این جمله را فهمیدند. ۴۵ سال است «رأی مردم» را جایگزین «حکومت خانوادگی» کردیم. نواب صفوی: «اگر می‌خواهیم اسرائیل را ساقط کنیم، باید از تهران شروع کنیم» سر مار در تهران بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی