مصاحبه و خبر

 خبر خوش دبیرکل کمیته ملی المپیک
مناف هاشمی: طلایی‌های المپیک حقوق 200 میلیونی می‌گیرند
دبیرکل کمیته ملی المپیک صبح دیروز بعداز جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک با خبرهای خوش در جمع خبرنگاران حاضر شد: «برنامه دیروز شهرداری و تقدیراز مدال‌آوران بابت تفاهمنامه‌ای بود که کمیته با شهرداری تهران داشت و امیدواریم این حمایت را در المپیک پاریس هم داشته باشیم. قسمتی از نقدینگی و زیرساخت‌ها را نیز شهرداری به‌صورت مجانی در نظر گرفته است که یک نقطه عطف است.»
او بر حمایت ورزشکاران هم تأکید کرد: «ورزشکاران در حوزه مالی، اشتغال و مسکن باید حمایت شوند‌ و امیدوارم سایر استان‌ها نیز حمایت کنند و ورزشکاران این انتظار را دارند.»
دبیرکل کمیته ملی المپیک که از جلسه هیأت اجرایی با دست پر و خبرهای خوش آمده بود گفت: «در جلسه امروز هیأت اجرایی ادامه مباحث جلسه قبل و آسیب‌شناسی بازی‌های آسیایی و ارزیابی‌ها را داشتیم. این ورزشکاران ارزیابی و آنالیز می‌شوند و بر همان اساس در قالب یک بسته، حقوق در نظر گرفته شده است‌. بعد از شناسایی ورزشکار، عددی به‌عنوان حقوق پایه برای آنها که شانس مدال دارند، درنظر گرفته می‌شود. یک شاخص کمک‌هزینه، جایگاه مدالی فرد است. مثلاً اگر قبلاً طلا بوده، عدد 30 تا 40 میلیونی درنظر گرفته می‌شود. پاداش مدال‌آوری در رویدادهای مورد تأیید کمیته هم اضافه می‌شود. شرکت در سنجش آکادمی هم معیار است و با بررسی تغییرات، اگر مثبت باشد اضافه می‌شود و اگر منفی، حقوق کمتر می‌شود.»
 اواز حقوق ماهیانه هم گفت: «اینها برای آمادگی ورزشکار تا المپیک است. در نهایت هم شاخص رفتاری ورزشکار در نظر گرفته می‌شود. برای طلا اگر یک ورزشکار همه شاخص‌ها را داشته باشد عدد قابل‌توجه و حدود 200 میلیون تومان تعیین شده که پرداخت از ماه آینده شروع می‌شود. البته پیش‌بینی ما برای مدال طلا شاید کمتر از انگشتان دست باشد و در واقع مجموع هم عدد قابل توجهی نیست. برای سرمربی هم 80 درصد این مبلغ نهایی می‌شود. این میزان به نسبت ارزش مدال کاهش می‌یابد و برای ورزشکار برنزی 60 میلیون خواهد بود. حقوق پایه برای ورزشکارانی که سهمیه گرفتند 15 میلیون تومان است. دست ما در کمیته ملی المپیک باز است و در مجموع این حقوق بین 60 تا 200 میلیون تومان می‌شود.»
به گفته هاشمی رنگ مدال هم حقوق را بیشتر می‌کند: در کنار این موضوع سرانه اردویی ورزشکاران، سفر و اعزام‌ها را نیز مورد‌توجه قرار می‌دهیم. این اختیار به کمیته ملی المپیک داده شده تا به‌صورت هدفمند برنامه را پیش ببرد. اگر فرد در نتیجه نهایی المپیک مدال بالاتری از پیش‌بینی رنگ مدال داشته باشد، مابه‌التفاوت آن پرداخت می‌شود.»


تابع به جای بیرانوند آمد
محمد تابع دبیرسابق اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، به جای محسن بیرانوند، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک شد. کمیته ملی المپیک به گفته دبیرکلش بعد از بازی‌های آسیایی در روند تغییرات با اعتقادی که به تابع داشت، او را جایگزین بیرانوند کرد. ظاهراً قراراست بیرانوند جانشین آکادمی ملی المپیک باشد.


اعزام ۷ پاراتکواندوکار به جام جهانی
تیم ملی پاراتکواندو برای شرکت در جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۲۳ پنجشنبه ۱۸ آبان ماه راهی اردن می‌شود. پنجمین دوره این جام از روز یکشنبه 21 آبان با حضور 47 تکواندوکار به میزبانی شهر امان آغاز می‌شود که تیم ملی ایران با ترکیب سعید صادقیانپور، محمدطاها حسن‌پور، مهدی پوررهنما، علیرضا بخت، امیرمحمد حقیقت‌شناس، حامد حق‌شناس و همچنین لیلا میرزایی در این رویداد شرکت می‌کنند. هدایت تیم ملی مردان برعهده پیام خانلرخانی و عاطفه کشاورز نیز هدایت تنها بانوی تکواندوکار را دارد.


مربیان بسکتبال در کمیته انضباطی
جلسه رسیدگی کمیته انضباطی در خصوص حواشی هفته سوم لیگ برتر بسکتبال یکشنبه ۲۱ آبان ماه رأس ساعت ۱۶ در سالن اجتماعات فدراسیون بسکتبال برگزار خواهد شد.علی آرزومندی و هادی عامری درخصوص حواشی بازی تیم‌های کاله و لیموندیس فارس که بعد از دیدارهایشان به سمت هم فحاشی کردند و محمد کسایی‌پور و سام بوشهری در حاشیه بازی پالایش نفت آبادان و اورتا ساری، دعوت شده های این نشست هستند .گویا سام بوشهری هم مدعی شده عضو سازمان لیگ فدراسیون است و اقدام به هر کاری می تواند بکند.

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی