در مسابقات جهانی آماده‌تر از هانگژو خواهیم بود

منصوریان: برای طلا به امریکا خواهم رفت

فائزه زمانی
خبر‌نگار

الهه منصوریان ملی‌پوش ووشو بعد از نقره بازی‌های آسیایی این بار خودش را برای مسابقات جهانی امریکا آماده می‌کند.
 او در هانگژو هرچه کرد برای گرفتن طلا به در بسته خورد اما این بار به گفته خودش به شرط صدور روادید، آماده‌تر از بازی‌های آسیایی پا به مسابقات جهانی امریکا خواهد گذاشت تا طلا را دشت کند.
او معتقد است در مسابقات جهانی، آماده‌تر از بازی‌های آسیایی خواهد بود:«تقریباً 7-6 ماهی برای بازی‌های آسیایی در اردو بودیم و حالا هم برای مسابقات جهانی امریکا آماده می‌شویم.
ما بعد از 5-4 سال دوری به خاطر کرونا و تعویق بازی‌های آسیایی در هانگژو پا به یک رقابت رسمی گذاشتیم و شناخت کافی از رقبا نداشتیم اما از آنجایی که بیشتر رقبای اصلی ما آسیایی‌ها هستند و به تازگی در بازی‌های آسیایی با آنها رو به رو شدیم، شناخت و آنالیز کافی از رقبا داریم و در مسابقات جهانی آماده‌تر از بازی‌های آسیایی خواهیم بود.»
منصوریان حالا امیدوار است که هرچه سریع‌تر روادید ملی‌پوشان صادر شود:«متأسفانه نگران ویزاها هستیم. کلی زحمت کشیده‌ایم که حالا به مسابقات جهانی برویم، مگر من چندسال سنم به چنین مسابقاتی می‌رسد. 10 روز به شروع مسابقات بیشتر نمانده است ولی هنوز خبری از ویزاها نیست و فعلاً بلاتکلیفیم.
امیدوارم هرچه زودتر ویزاها بیاید تا در این 10 روز باقی مانده بدون دغدغه تمرین کنیم و من هم بتوانم در این مسابقات رکورد بزنم.»
 او که به گفته خودش تا الان در 6 وزن مختلف در مسابقات بین‌المللی مدال گرفته، حالا امیدوار است این بار در وزن 60 کیلوگرم هم طلای جهان را بر گردن بیندازد: «اگر به این مسابقات اعزام شویم اولین ووشوکار ایران و جهان می‌شوم که توانسته در 6 وزن مختلف مسابقات بین‌المللی به میدان برود.
من تا الان در وزن‌های 45، 48، 52، 56 و 65 در مسابقات آسیایی و جهانی مبارزه کرده‌ام.
در هانگژو مجبور شدم 10 کیلو وزن کم کنم و در وزن 52 کیلوگرم به میدان رفتم اما حالا در وزن 60 کیلوگرم در امریکا مبارزه خواهم کرد.
تغییر وزن تا به این حد خیلی سخت است اما من دوست داشتم خودم را به چالش بکشم.
همین روند را هم پیش گرفتم و در هر وزن با رقبای مختلف مبارزه کردم. اتفاقاً در تمامی این وزن‌ها هم به جز 45 کیلوگرم طلا گرفتم. حالا هم منتظر هستم تا در وزن 60 کیلو هم در امریکا طلا بگیرم.»

جستجو
آرشیو تاریخی