قضاوت داوران در هفته سوم، صدای مربیان را درآورد

آرزومندی:داوری را سلیقه‌ای نکنید!

پریسا غفاری
خبر‌نگار

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران روز خوبی را پشت سرگذاشت.هر چند صدرنشینانی چون شهرداری گرگان و نفت آبادان تعداد بردهای خود را به عدد سه رساندند اما در تنها بازی جذاب هفته این طبیعت بود که با یک کامبک دیدنی پیروزی را در خانه حریف از آن خود کرد، آن‌هم با نتیجه 77 79-. مسابقه‌ای که حامد حدادی، محسن معزی فر، دبیر فدراسیون و خیلی دیگر از فدراسیون نشین‌ها را به سالن شهرک قدس کشانده بود.این مسابقه هر چند بین دو تیم قطب صنعتی ایران شکل گرفت و نشان داد که بین برند محصولات غذایی، بستنی‌های میهن از سس مهرام و پنیرکاله خوشمزه‌تر بود و در دو هفته پشت سرهم توانست دو مدعی را مغلوب کند. سالن بسکتبال شهرقدس در نیمه اول دیدار مهرام و طبیعت با نقش آفرینی ادی آنوسیک و سجاد مشایخی به نفع مهرام به پایان رسید و حتی اختلاف به 10 (40 29-) هم رسید اما در بازگشت از رختکن، استیونز و مایک در کنار محمد شهریاری که در سه ثانیه توانسته بود دو پرتاب سه امتیازی را برای طبیعت به ثمررساند، صحنه را عوض کردند.نکته جالب این بازی کُری‌های بازیکنان خط خورده و حال حاضر تیم ملی در حضور دبیر فدراسیون و سرپرست تیم ملی بود.
آرمان زنگنه بازیکن خط خورده تیم ملی و طبیعت بعد از بازی خوبی که انجام داد روبه روی مسئولین کرد و گفت بازی پست چهار تیم ملی را هم دیدیم(سجاد پذیرفته).
ولی به غیر از 10 بازیکن داخل زمین و نفرات نیمکت نشین دلهره سرمربیان دو تیم هم دیدنی بود.البته سرخی صورت آبکنار در پایان مسابقه تبدیل به لبخند شد ولی فرزادکوهیان، سرمربی مهرام ناراحت از قضاوت با سوت پایان بازی به دنبال داور رفت تا نارضایتی‌اش را از عملکرد سه داور اعلام کند. سرمربی مهرام تأکید کرد: «در این دیدار نکته‌ای وجود داشت که جای سؤال دارد. داوری در این دیدار خوب نبود و یکی از داوران فقط روی تیم مهرام تمرکز داشت، نمی‌دانم این سهوی است یا عمدی اما فیلم بازی را یکبار نگاه کنید، ۹۰درصد سوت‌ها علیه ما بود و عدم این تعادل را درک نمی‌کنیم. از داوران سؤال کردم که چرا این‌گونه قضاوت کردند اما جواب ندادند و زمین را ترک کردند.»
ناراحتی از قضاوت داوران تنها مختص به بازی تهران نبود بلکه در آمل نیزعلی آرزومندی، سرمربی تیم بسکتبال کاله از وضعیت داوری بشدت انتقاد کرد: «متأسفانه داوری‌های امسال خیلی سلیقه‌ای شده و این روند به بسکتبال ایران آسیب جدی خواهد زد.در سه بازی فصل جدید تیمم، درهربازی یک مدل داوری را دیدیم.نمی توانم چشمم را ببندم، صادقانه می‌گویم، این نوع داوری خیلی سلیقه‌ای شده و تیم‌ها باید تکلیف خودشان را بدانند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی