صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

مشارکت غرب در نسل‌کشی فلسطینیان

امریکا از بدو درگیری و شکست حیثیتی رژیم صهیونیستی و در راستای حمایت آهنین از سرمایه خاورمیانه‌ای خود حضور پیدا کرد و در اوج سردرگمی سران رژیم اشغالگر از عملیات به‌طور علنی وارد گود میدان و فرماندهی نبرد و کشتار بی‌رحمانه علیه مردم غزه شد. رژیم صهیونیستی نیز تاکنون با اتکا به کاخ سفید توان حمله به فلسطینیان را پیدا کرده است. اکنون امریکا نه حامی بلکه عامل اصلی جنایات رخ‌داده در نوار غزه و دیگر مناطق فلسطینی‌نشین بوده و با تمرد از آتش‌بس طی یک‌ماه گذشته نقاب از چهره خود افکنده است. ایالات متحده تاکنون در همه عرصه‌های سیاسی، نظامی و مالی رژیم صهیونیستی را پشتیبانی و تأمین کرده و تسلیحات نظامی پیشرفته‌ای را در اختیار ارتش صهیونیستی قرار داده است.
به استناد منابع آگاه، در حملات هوایی اشغالگران و بمباران نوار غزه، هواپیماهای امریکایی مستقر در ناوهای جنگی مشارکت داشته و نوار غزه را بمباران کردند. علاوه بر آن، پهپادهای ظاهراً اطلاعاتی بر فراز غزه درحال پرواز هستند و اطلاعات حساس را به اتاق فرماندهی صهیونیست‌ها ارسال می‌کنند که این امر در نقطه‌زنی و هدایت موشکی رژیم سهم ویژه‌ای داشته است.
از دیگر اقدامات مهم حمایتی کاخ سفید، تدارک بمب‌های متعارف و غیرمتعارف چون فسفر سفید بوده است. کارشناسان حوزه نظامی مطرح می‌کنند بمبی که به بیمارستان المعمدانی (الاهلی) غزه اصابت کرد و شمار زیادی از کودکان و مردم براثر اصابت آن به شهادت رسیدند از نوع بمب‌های ساخت امریکا بوده است. همچنین در بمباران منطقه جبالیا ۶ بمب یک‌تنی امریکایی برای ویرانی کامل استفاده شده است. دراین میان استفاده از ماده ممنوعه فسفر سفید که می‌تواند حتی استخوان را نیز ذوب کند، جنایت جنگی غیرقابل‌دفاع به‌شمار می‌آید.
تل‌آویو همچنین در میانه جنگ اخیر غزه بمب‌های قطر کوچک ۳۹-GBU سنگرشکن ساخت شرکت بوئینگ را از امریکا دریافت کرد. این مهمات مهم‌ترین نقش را در کشتار کودکان در غزه داشته است.
همچنین اطلاعات منابع امنیتی تخمین زده‌اند که حدود ۵۰۰۰ نظامی امریکایی در عملیات اسرائیلی‌ها برای ورود زمینی به غزه مشارکت داشته‌اند.
پشتیبانی ایالات متحده آنقدر فراگیر و همه‌جانبه است که موجب شد یک مقام دولتی رژیم صهیونیستی جرأت ابراز گزینه استفاده از بمب اتمی علیه نوار تحت محاصره غزه را داشته باشد.
امریکا برای پوشش فرامرزی و ارتقای توان پدافندی رژیم صهیونیستی در مقابل دیگر گروه‌های مقاومت، ناوهای جنگی خود را در محیط پیرامونی سرزمین‌های اشغالی چون مدیترانه و دریای سرخ مستقر کرده است که تاکنون توانسته موشک‌های شلیک شده از یمن را رهگیری کند.
در راستای حمایت‌های مالی نیز مجلس نمایندگان امریکا، روز جمعه ۳ نوامبر (۱۲ آبان)، لایحه‌ای را که از سوی جمهوری‌خواهان به‌رغم مخالفت دموکرات‌ها برای کمک ۱۴/۳ میلیارد دلاری به اسرائیل در جنگ با حماس ارائه شده بود، تصویب کرد. همچنین از ابتدای نبرد، کمک‌های نظامی امریکا به رژیم صهیونیستی افزایش یافته و ۵۹۹ پرونده فروش نظامی خارجی فعال به ارزش ۲۳.۸ میلیارد دلار بین امریکا و رژیم صهیونیستی درجریان است.
انگلیس هم در همان روزهای ابتدایی جنگ به منظور حمایت از رژیم صهیونیستی ناو و هواپیمای جاسوسی خود را به آب‌های مدیترانه اعزام کرد و با اعلام ممنوعیت تظاهرات حمایتی از فلسطینیان پشتیبانی خود را تکمیل کرد.
دیگر کشورها چون فرانسه، آلمان و هلند نیز حمایت‌های سیاسی خود از رژیم را با گسیل مقامات خود به خاک سرزمین‌های اشغالی در اوج نبرد به نمایش گذاشتند. آنها همچنین با ممنوعیت تظاهرات برای همبستگی و حمایت از مردم فلسطین و جرم‌انگاری آن تلاش داشتند که از حمایت‌های مردمی ممانعت به عمل آورند. همچنین باوجود آنکه اکثریت قریب به اتفاق کشورها، دولت‌ها و ملت‌های جهان خواستار آتش‌بس و پایان حملات ویرانگر و جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه هستند، دولت امریکا و چند دولت مشخص اروپایی مانع ارائه راهکار منطقی شده و از حق وتوی خود در شورای امنیت برای سنگ‌اندازی در آتش‌بس و تشدید حملات استفاده می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی