مدیران بدهکار بسکتبالی جوابگوی بازیکنان نیستند

تیم‌ها محکوم به باخت فنی و کسر امتیاز می‌شوند

پریسا غفاری
خبر‌نگار

بازیکنان لیگ برتری بسکتبال همچنان درباره بدحسابی باشگاه‌ها می‌گویند و فدراسیون را به‌دلیل حمایت نکردن از بازیکنان زیرسؤال می‌برند.
قبل از آغاز لیگ برتر مطالبی درباره بدهی تیم‌های لیگ برتری شهرداری گرگان و مس کرمان به بازیکنان منتشر شد و بازیکنان تیم‌های دیگر لیگ برتر هم بعد از این مطالب درباره طلب‌های خود گفتند. البته با توجه به احتمال جریمه و مشکلات دیگر ترجیح دادند که نام آنها مطرح نشده و اصل مطلب گفته شود.
در حالی که همیشه تنها یکی دو تا تیم بودند که تسویه‌حساب کامل با بازیکنان خود نکرده‌اند اما در فصل جدید با وجود تذکرهایی که در سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال به مدیران باشگاه‌ها داده شده بود ولی بازهم به جز کاله و نفت آبادان سایر تیم‌ها هنوز بدهی زیادی به کادر فنی و تیم‌هایشان دارند.
البته گفته می‌شود تیم شهرداری گرگان با همه بازیکنانش تسویه و تنها بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و سجاد پذیرفته مبالغ کامل قراردادهایشان را نگرفته‌اند. با این حال یکی از بازیکنان فعلی قهرمان فصل گذشته لیگ صحبت از این می‌کند که نه تنها تسویه نشده بلکه 30 درصد مبالغ بازیکنان جدید این تیم هم پرداخت نشده است. گویا تیم شهرداری همچنان با مشکلات عدیده دو فصل اخیرش روبه‌روست و به همین زودی‌ها هم پولی به حساب تیم واریز نمی‌شود. هر چند گفته می‌شود کادر فنی جدید با مبالغ بالایی قرارداد بسته‌اند. ذوب آهن، مهرام، مس کرمان، مس رفسنجان و... هنوز بدهکارند و برخی از این باشگاه‌ها همانند ذوب آهن و مهرام پاسخ بازیکنان را نمی‌دهند!
شنیده‌ها و صحبت‌های درگوشی از فدراسیون هم می‌رسد که سازمان لیگ قرار است نامه‌ای به باشگاه‌ها زده و آخرین تهدید را به آنها اعلام کند که در صورت عدم پرداختی‌ها شامل جریمه می‌شوند که می‌تواند محرومیت از بازی‌های خانگی، باخت فنی و کسر امتیاز باشد. البته دست‌اندرکاران این سازمان هم می‌گویند اگر بخواهیم همانند تذکر اول تیم‌ها را از لیگ حذف کنیم باید به جز دو تا تیم بقیه انصراف بدهند.او پیشنهاد می‌کند که بهتر است بازیکنان شکایت کرده و کار را به مراجع قانونی بکشانند تا کمیته انضباطی فدراسیون بتواند حق این افراد را از تیم‌ها بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی