صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۸

فضای‌مجازی

نوشته جهرمی درباره تحقق وعده عمرانی دولت
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره به سرانجام رسیدن پروژه‌ای عمرانی نوشته: «تکمیل و بهره‌برداری پروژه راه‌آهن همدان - سنندج، افتتاح واقعی فرودگاه سقز، تحویل ۲۹۰۰واحد مسکونی و افتتاح چندین طرح عمرانی و زیرساختی مهم دیگر در سومین سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان محقق شد. دولت سیزدهم نه ادعای هدیه ناتمام دارد، نه پروژه ناتمام افتتاح می‌کند.»

واکنش تند آنجلیناجولی به ادامه کشتار در غزه
آنجلینا جولی، برای دومین بار به کشتار مردم غزه واکنش نشان داده؛ او با انتشار تصویری از بمباران اردوگاه آوارگان جبالیا در اینستاگرام نوشته: «این بمباران عمدی علیه جمعیتی است که جایی برای فرار ندارد. غزه نزدیک به دو دهه زندانی در فضای باز بوده و هم‌اکنون به سرعت در حال تبدیل شدن به یک گور دسته جمعی است و ۴۰ درصد از کشته شده‌ها کودکان بی‌گناه هستند.» او سیاستمداران غربی را هم در این نسل‌کشی بزرگ شریک می‌داند و خطاب به آنها نیز نوشته است: «رهبران جهان با امتناع از درخواست آتش‌بس بشردوستانه و ممانعت از تحمیل آتش‌بس از سوی شورای امنیت سازمان ملل در این جنایت‌ها شریک هستند.»

آرزوی آزادی برای غزه
راضیه تجار، نویسنده ادبیات داستانی در تازه‌ترین پست خود طرحی را منتشر کرده که نشان‌دهنده اهالی غزه در حالی است که بر خرابه‌های خانه و زندگی‌شان پرچم فلسطین را به نشانه پیروزی برافراشته‌اند؛ تجار در شرح این طرح نوشته: «پرچم سقوط نخواهد کرد. پرچم به رقص در باد است. پرچم غریو شادی آینده است. هرچند که خصم دست به کشتار است.»

نسل‌کشی هنوز ادامه دارد
معتز عزایزه، عکاس و روزنامه‌نگار با اشاره به تداوم وضعیتی که این روزها بر غزه حاکم است و کشتار اهالی فلسطین، نوشته: «روز 25 است و نسل‌کشی همچنان ادامه دارد. تنها چیزی که می‌خواهیم آتش‌بس است، می‌خواهیم این کابوس پایان یابد.» وی در بخش دیگری نوشته: «اسرائیل به همه جا حمله می‌کند؛ مسجد، کلیسا، مردم بی‌گناه، بیمارستان و حتی نانوایی!» مردم ساکن نقاط مختلف جهان به این پست با کامنت‌های مختلف واکنش نشان داده‌اند و برای فلسطینی‌ها، آزادی آرزو کرده‌اند.

گریه‌های ورزشکار تونسی برای مردم غزه
اُنس جابر، قهرمان تنیس تونس در مصاحبه‌‌ای بعد از برنده شدن در تازه‌ترین مسابقه‌ای که در آن حضور داشته، در حالی که اشک اجازه نمی‌دهد از مقامی که به دست آورده ابراز خوشحالی کند از این می‌گوید که هنوز زنان و بچه‌های بسیاری در غزه کشته می‌شوند. این ورزشکار زن بخشی از جایزه خود را برای کمک به کودکان غزه تقدیم کرده است.

اجرای دوباره یک ترانه‌ قدیمی
حمید غلامعلی، خواننده درباره کنسرت خاطره سازها و آقای حکایتی نوشته: «با وجود اینکه ۳۶ سال از اجرای این ترانه گذشته ولی هنوزم برام تازگی داره، جالبه که توی اجرای اول کنسرت گروه خاطره سازها متوجه شدم که من تنها نیستم و مردم هم نسبت به این قطعه حس خوبی دارند. راستش، اول نمی‌خواستم این آهنگ‌رو بخونم. فکر می‌کردم این موی سفید و این سن و سال با این ترانه همخونی نداره. ولی به خواست هم‌گروه‌های عزیزم متقاعد شدم که بخونمش. موقع اجرا هم به قول معروف کودک درونم رو رها کردم و... عجب حس خوبی بود. همراهی و همصدایی حاضرین و تشویق هاشون باعث شد که خودم رو تو همون سن ببینم که اولین بار این ترانه رو خوندم؛ بیست سالگی و آرزوها و امیدها و... اونقدر در این حس غرق شدم که به چیزهای دیگه فکر نکردم. فقط خودم رو رها کردم، از خودم، از گذر زمان و از هر چه هست.»

جستجو
آرشیو تاریخی