صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

کری سرخابی‌ها در یک دور باطل و سکوت عجیب فدراسیون

وقتی نکونام و گل‌محمدی همه گذشته‌ها را فراموش کردند!

پس از واکنشی که یحیی گل‌محمدی نسبت به حرف‌های جواد نکونام داشت که گفته بود آدم‌های بی‌خودی به من گفته‌اند اشک تمساح می‌ریزم، سرمربی استقلال هم پس از بازی با شمس آذر، پاسخ او را داد و عنوان کرد: «کارنامه من در این فوتبال مشخص است، اگر گل‌محمدی با من بوده او در حدی نیست که درباره من صحبت کند!» در این شرایط سرمربی پرسپولیس هم پاسخ صحبت‌های نکونام را داد و گفت: «شروع‌کننده این قضیه متأسفانه ایشان بود و من جواب کسی را که بلد نیست به بزرگترش احترام بگذارد و یاد نگرفته، نمی‌دهم و موضوع را تمام‌شده می‌دانم و امیدوارم حداقل فوتبالی‌ها و فوتبالیست‌ها بتوانند یاد بگیرند که احترام بگذارند؛ باید به این موضوع خیلی توجه کرد که در فوتبال ما کمتر به آن پرداخته شده است.» این درگیری عجیب در شرایطی رخ داده که گل‌محمدی و نکونام از سال 2000 تا 2006 در تیم ملی همبازی بودند و قهرمانی در بازی‌های آسیایی 2002 و صعود به جام جهانی آلمان و حضور در این رقابت‌ها را در کنار هم تجربه کرده‌اند ولی حالا در یک دور باطل علیه هم موضع گرفته‌اند که هواداران فوتبال را آزرده‌خاطر کرده است! در این شرایط به نظر می‌رسد یحیی و جواد همه خاطرات خوب گذشته را به فراموشی سپرده‌اند تا تنها تنش و حاشیه میان آنها حکم فرما باشد!

واکنش آبی ها به پرسپولیسی‌ها
 این درگیری‌ها پای بازیکنان استقلال و پرسپولیس را هم وسط کشاند و سیدحسین حسینی کاپیتان آبی‌ها در پاسخ به انتقاد قرمزها از کم و زیاد شدن قرارداد استقلالی‌ها گفت: «اگر مشکلات ما را پرسپولیس داشت فوتبال ایران را به خاطر این تیم تعطیل می‌کردند. باید سرشان به کار خودشان باشد. اصلاً به کسی ربطی ندارد که تیم ما بخواهد قراردادها را کم یا زیاد کند.» او همچنین یادآور شد: «اصلاً به آنها ربطی ندارد که بخواهند در مورد سرمربی ما صحبت کنند.» علی سامره مدیر تیم استقلال هم حمله تندی به پرسپولیسی‌ها داشت و گفت: «هزار قهرمانی بیاورید باز هم لول و سطح‌تان از استقلال پایین‌تر است.» او ادامه داد: «اصلاً شما شرایط خودتان و باشگاه‌تان را با باشگاه و سرمربی ما نباید مقایسه کنید. یک هفته امسال آن طور که باب دلشان بود، سوت نخورد؛ داوری، همه آدم و عالم را مقصر جلو دادند.» روزبه چشمی دیگر بازیکن استقلال بود که این‌گونه صحبت کرد: «اگر پرسپولیسی‌ها مرد هستند به باشگاه خودشان کمک کنند و از آپشن‌ها بگذرند! این حربه‌ای است که در این چند سال داشته‌اند. هر موقع تیم‌شان تحت فشار بوده سریع در مورد تیم و باشگاه ما صحبت کرده‌اند که نخ‌نما شده است.» امیرعلی صادقی بازیکن جوان استقلال هم پای خود را به این معرکه باز کرد و گفت: «علی نعمتی چه کسی هست که در مورد بازیکنان استقلال صحبت کند؟» و نعمتی هم اعلام کرد این بازیکن را نمی‌شناسد!
 
مدیران، آتش‌بیاران معرکه
مدیران پرسپولیس و استقلال هم به جای اینکه باعث شوند جو آرام شود، بر هیزم این آتش اضافه کردند! رضا درویش گفت: «در ایران همه مربیان می‌دانند که شاخص‌ترین مربی کشورمان در حال حاضر یحیی گل‌محمدی است.» و علی خطیر هم چنین نظر داد: «نکونام به‌مراتب بالاتر از گل‌محمدی است.»
 
انتقاد بیرانوند از فدراسیون
نکته مهمی که در این خصوص وجود داشت، صحبت‌هایی بود که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس به آن اشاره کرد و گفت: «نه جلوی تیم‌ها و نه جلوی مصاحبه‌ها را می‌گیرند و فدراسیون نشسته به ریش همه ما می‌خندد.» البته او در صحبتی دیگر مدعی شد: «یک چیزی خطاب به بازیکنان و کسانی که خطاب به بازیکنان پرسپولیس و باشگاه می‌گویند، بگویم، این را بدانید که اگر بازیکنان پرسپولیس نبودند با شما قرارداد میلیاردی نمی‌بستند!»

جستجو
آرشیو تاریخی