صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

خبر در خبر

ایرنا

 بهشاد حسینی، ناظر تزئینات معماری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: عوارض و سوراخ‌های روی ستون‌های چهلستون که به تازگی تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده است، جدید نیست و ربطی به موریانه ندارد.

 

ایرنا

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیگیری حقابه هیرمند باید موضوع دائمی و جدی باشد، گفت: درخواست داریم همان‌طور که برای دریاچه ارومیه ستاد ملی تشکیل شد برای دریاچه هامون نیز ستاد ملی تشکیل شود.

 

مهر

علی‌محمد طهماسبی بیرگانی، دبیر ستاد ملی گردوغبار کشور گفت: سیستان بحرانی‌ترین کانون گرد و غبار کشور به شمار می‌آید و از وضعیت بدی برخوردار است. باتوجه به کانون خارجی منشأ آلودگی هوا و افزایش حجم ریزگردها در این منطقه، باید با تدوین برنامه‌های برون‌مرزی، در کنار اقدامات داخلی، به کاهش این مخاطرات کمک کرد.

 

ایسنا

مــحمــود صــادقـــی، معـــاون ســـفارت ایــــران در ترکمنستان گفت: پس از رفع محدودیت‌های کرونا و باز شدن مرزهای ترکمنستان، رفت‌وآمد بین اتباع دو کشور افزایش بسیاری یافته است. گردشگران ترکمنی بیشتر با هدف تفریح، تجارت، دیدن مکان‌های زیارتی و بعضاً معالجه به ایران سفر می‌کنند. سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد و سرکنسولگری کشورمان در مرو علاوه‌بر ارائه تسهیلات و صدور سریع روادید برای گردشگران ترکمنستانی، همواره در تلاش است تا از طریق نهادهای ذی‌ربط در ایران، سفر سهل و ساده‌ای را برای مسافران ترکمنی در ایران فراهم کند.

 

ایلنا

 نقی شعبانیان، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی با بیان اینکه براساس سند ملی احیای جنگل‌های زاگرس، برای اجرای برنامه ۱۰ ساله نجات این جنگل‌ها به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: اگرچه مساحت جنگل‌های زاگرس همچنان حدود ۶ میلیون هکتار برآورد می‌شود، اما در طول چند دهه گذشته تاج‌پوشش گیاهی یک میلیون هکتار از این جنگل‌ها به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته، این درحالی است که براساس تعاریف علمی، تاج‌پوشش کمتر از ۱۰ درصد عملاً در تعریف جنگل محسوب نمی‌شود.

 

ایسنا

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل‌قبول قرار دارد. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۸ بود.

 

ایرنا

آرش قندچی، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش تخصصی پدافند کالبدی و حفاظت از زیرساخت استان تهران تأکید کرد: در شهرستان ری شاهد انبارهای متعدد از دپو لاستیک خودرو هستیم که باید سریعاً برای امحا آن، حتی به روش دفن کردن اقدام شود، زیرا این اقلام اصلاً نباید در مجاورت هوا قرار گیرد و امکان آلودگی زیست‌محیطی و بروز بیماری از طریق آب‌های راکد و خودروهای فرسوده دپوشده وجود دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی