رئیس قوه قضائیه در سفر به استان کرمان:

بدون تعارف با مفاسد برخورد می‌کنیم

رئیس قوه قضائیه با طرح این پرسش که فساد کدام مدیر ثابت شده و با او برخورد نشده، گفت: این نوع مقابله با فساد جزو افتخارات نظام است و هیچ ابایی در برخورد با مفاسد و تبعیض نداریم.

کرمان- رئیس قوه قضائیه با طرح این پرسش که  فساد کدام مدیر ثابت شده و با او برخورد نشده، گفت: این نوع مقابله با فساد جزو افتخارات نظام است و هیچ ابایی در برخورد با مفاسد و تبعیض نداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار اقشار مختلف مردم کرمان افزود: پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلف از رئیس جمهور تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت داشت و از قضا از اهالی همین استان کرمان بود به دلیل ارتکاب جرم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضائیه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آنها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند.
 رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون جزو اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است و ما بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم اما باید توجه داشت که خدای ناکرده در این عرصه، در زمین دشمن بازی نکنیم و امنیت روانی و مردم را خدشه‌دار نکنیم.
وی با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌ها اولویت‌بندی شده است، به موضوع نظارت‌های میدانی در ابعاد مختلف پرداخت و افزود: به بسیاری از بنادر سفر کردم، گاهی یک کشتی یا چند تن گندم یا نهادهای دامی به بندر می‌آید که اگر بماند فاسد می‌شود و هزینه بالایی به علت معطلی در بنادر به کشور تحمیل می‌شود. محسنی اژه‌ای ادامه داد: در این ۲ سال گام‌های بلندی در این بخش برداشته شده تا از هدر رفت منابع جلوگیری شود.
 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشستی با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان کرمان نیز اظهار کرد: نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است، اما استنباط من آن است که در کل کشور و در میان ما مسئولان، این نقش، مجهول‌القدر مانده است؛ چنانچه به نقش اثرگذار تولید و اقتصاد در مقابله با تحریم‌ها واقف‌تر باشیم، در آن صورت در وضع قوانین و‌مقررات و‌اقدامات حقوقی و غیرحقوقی خود نیز متفاوت عمل می‌کنیم.
رئیس عدلیه در ادامه افزود: من به عنوان رئیس قوه قضائیه اختیارات لازم را جهت رفع مسائل و مشکلات بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی استان کرمان به رئیس کل دادگستری استان تفویض می‌کنم و اعلام می‌دارم که از مرتفع کردن این مسائل و مشکلات به صورت صلح و سازش، استقبال می‌کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی