راه‌اندازی ۶ مرکز ملی آفرینش فناوری تا پایان برنامه هفتم توسعه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اعلام کرد: حداقل تا پایان برنامه هفتم‌ توسعه قرار است ۶ مرکز ملی آفرینش فناوری راه‌اندازی شود که یکی از آنها در حوزه ریزفناوری و میکروالکترونیک است؛ این در برنامه هفتم بوده که قرار است ستاد نانو پیگیر آن باشد.
به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز گذشته در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو، ستاد فناوری نانو را از قدیمی‌ترین ستادهای معاونت علمی توصیف کرد و افزود: ۲۰ سال تجربه کار در ستاد نانو و دستاوردهای زیادی در فناوری وجود دارد که یا باید به فناوری جدی تبدیل یا کاربردی شود؛ برای ایجاد اقتصاد، گردش مالی و بازگشت سرمایه محورهای جدی این دوره از ستاد به شمار می‌رود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: ایران از نگاه جهان و به همت مدیرانی که زحمت کشیدند، در دنیا در حوزه نانو به نوعی قدرت شناخته شده و به رسمیت شناخته شده است. این موضوع باعث شده در دنیا موفقیت‌های کشورمان را باور داشته باشند، تمام کسانی که به ایران سفر می‌کنند حوزه‌های مورد تأکید برای همکاری در نانو است؛ این نشانه آن است که دانشمندان در دنیا ایران‌ را جبهه تولید علم نانو شناخته‌اند.
وی با بیان اینکه این باعث افتخار است که فناوری نانو به عنوان محور اصلی همکاری بین کشورها شناخته شده است، افزود: چهاردهمین نمایشگاه نانو دارای دستاوردهای چشمگیر و متفاوتی است و  امیدواریم امسال و سال آینده شاهد دوران طلایی در ستاد نانو باشیم.
به گفته وی  فروش سال گذشته محصولات نانو ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

حضور پررنگ هیأت‌های تجاری از ۷ کشور
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری هم در این نشست وجه تمایز نمایشگاه امسال را حضور پررنگ هیأت‌های تجاری و شرکت‌های خارجی از هفت کشور برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌های کشور عنوان کرد.
عماد احمدوند با بیان اینکه این نمایشگاه از شنبه ۱۳آبان جاری باحضور شرکت‌ها و فعالان حوزه فناوری‌ نانو در سالن‌های ملل و خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند، افزود: این نمایشگاه به‌‌عنوان بزرگترین رویداد نانویی کشور تا سه‌شنبه ۱۶آبان به مدت چهار روز برپا است و از کشورهایی همچون اندونزی، کوبا و ونزوئلا در آن حضور خواهند داشت.
وی حجم بازار نانو ۱۴۰۱ را رقمی معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های نانویی ۳۵۸ شرکت است و تعداد محصولات دارای نانومقیاس ۱۶۰۸ محصول نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط‌زیست، کشاورزی و بسته‌بندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی