مدیریت رمز عبور در گوگل کروم

گوگل کروم یکی از مرورگرهای محبوب و پرطرفدار در جهان است که کاربران از آن استقبال مناسبی داشته‌اند. کاربران با حضور در این مرورگر می‌توانند به حساب‌های کاربری مختلف خود وارد شوند. ازآنجا که کاربران برای هریک از حساب‌های کاربری خود پسورد خاصی دارند، احتمال فراموش کردن هریک از این گذرواژه‌ها وجود دارد اما در گوگل کروم، راهکارهایی ساده برای حل این مشکل اندیشیده شده است. به این ترتیب با استفاده از قابلیت مدیریت پسورد این مرورگر می‌توانید بدون نیاز به حفظ کردن گذرواژه‌ها و به راحتی، وارد حساب‌های کاربری خود شوید. هرچند راه‌های دیگری ازجمله نصب اپلیکیشن‌های مختلف ویژه مدیریت پسورد وجود دارد ولی استفاده از این قابلیت مهم گوگل کروم می‌تواند کار را برای کاربران بسیار ساده‌تر کند.
برای فعال کردن قابلیت مدیریت پسورد در گوگل کروم چه باید کرد؟ برای فعال کردن قابلیت مدیریت پسورد در گوگل کروم، ابتدا بر تصویر پروفایل خود در بالا گوشه‌ سمت راست کلیک کنید. سپس با کلیک بر گزینه Passwords، درنهایت گزینه Offer to Save Passwords را فعال کنید. حالا نوبت به تایپ کردن آدرس وب‌سایتی است که می‌خواهید به آن وارد شوید اما برای ورود به آن، نیاز به لاگین دارید. تنها کافی است مشخصات حسابتان را وارد و روی گزینه Sign in کلیک کنید. با این روش پنجره‌ای برای شما باز می‌شود و کروم از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید پسورد مورد نظر خود را ذخیره کنید یا خیر. حالا برای ذخیره پسوردتان باید روی گزینه Save کلیک کنید اما اگر گزینه Never را انتخاب کنید، این سایت به لیست گذرواژه‌های Never Saved شما اضافه می‌شود. قابلیت مدیریت پسورد باعث می‌شود که شما وقتی وارد وب‌سایت می‌شوید و می‌خواهید لاگین کنید، گوگل کروم اطلاعات حسابتان را به‌صورت خودکار برای شما تعریف می‌کند و شما مجبور به پر کردن دستی این اطلاعات نیستید.
این قابلیت به شما کمک می‌کند که ترسی برای تعریف کردن پسوردهای قوی و طولانی برای حساب‌ها نداشته باشید چراکه نیازی به حذف کردن آنها نخواهید داشت.
 برای مشاهده‌ لیست نام کاربری و پسوردهای ذخیره‌شده در Chrome، لازم است وارد قسمت پسورد شوید، به بخش Saved Passwords بروید و در صفحه بازشده، لیست همه نام‌های کاربری‌ و گذرواژه‌های ذخیره‌شده در کروم را ببینید.
برای دیدن هرکدام از پسوردها، کافی است فقط روی آیکون چشم کلیک کنید تا گذرواژه مورد نظر برای شما نمایش داده شود. اگر هم زمانی نیاز داشته باشید که این گذرواژه‌ها را از لیست رمزهای عبور ذخیره‌شده در گوگل کروم حذف کنید، باید در منوی Passwords روی Setting یا قسمت سه‌نقطه در کنار رمز عبور بروید و بر واژه حذف رمز عبور کلیک کنید و بعد نوبت به انتخاب گزینه Remove می‌رسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی