سخنگوی دولت در واکنش به ادعاهای حزب اعتدال و توسعه:

تورم 60 درصدی شما هنوز در یاد مانده است

سخنگوی دولت اعلام کرد که تا دو هفته آینده 4 میلیون قوطی شیرخشک وارد و در سراسر کشور توزیع می‌شود. علی بهادری جهرمی در نشست خبری روز گذشته خود که در آستانه 13 آبان، روز ملی استکبارستیزی در محل لانه جاسوسی سابق امریکا برگزار شد، با اشاره به اینکه مشکل شیرخشک چند علت دارد، اظهارکرد: بانک‌هایی که برای انتقال ارز با شرکت‌های مربوطه کار می‌کنند، اروپایی هستند که متأسفانه در خردادماه امسال دو بانک باقی مانده نیز تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه، با ایران قطع همکاری کرده و ۱۰ میلیون یورو که از سوی بانک مرکزی برای تأمین ماده اولیه شیرخشک تأمین شده بود بلوکه کردند. وی با بیان اینکه بعد از یک ماه پیگیری، نهایتاً پول واریزی برگشت داده شد، اضافه کرد: براساس توافق با تولیدکنندگان، قرار است مجوزهای وارداتی تا سقف چهار میلیون قوطی برای هر محموله صادر شود و هر زمان که تولیدکنندگان اعلام کردند مشکلی در بازار وجود ندارد، قابلیت کاهش و قطع واردات بلافاصله وجود داشته باشد. سخنگوی دولت ادامه داد: براین اساس نخستین محموله‌ شیرخشک به تعداد ۲۰۰ هزار قوطی در گمرک و در حال نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های کیفی است و پس از تأیید کیفی، نهایتاً تا دو هفته آینده چهار میلیون قوطی شیرخشک وارداتی برای تأمین نیاز نوزادان در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.
بهادری جهرمی در ادامه از پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های پیشرفت و عدالت استانی خبرداد و گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای حمایت از تولید و اشتغال موضوع تبصره ۱۸ قانون و بودجه سال ۱۴۰۲، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مبلغ ۲۶هزار میلیارد تومان را تخصیص داده است. همچنین از محل حقوق دولتی معادن نیز مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به این تبصره تخصیص داده شده است. وی همچنین از افزایش ٣.۵برابری مبلغ وام روستایی خبر داد و گفت: این تسهیلات به مبلغ ٣۵٠ میلیون تومان افزایش یافت و روستاییان با دریافت این وام با نرخ سود ۵ درصد امکان برای ساخت و ساز خواهند داشت.
سخنگوی دولت درباره افزایش قیمت غیر رسمی برخی خودروها نیز با اشاره به اینکه قانونگذار صلاحیت قیمت‌گذاری خودرو را به شورای رقابت تفویض کرده است، اظهارکرد: در حوزه خودرو آنچه که در حیطه دولت است اصلاح عملکرد شرکت‌های خودرو‌سازی و افزایش تولید خودرو است که سال گذشته ۵٩ درصد افزایش یافت و امسال هم این روند تداوم دارد.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه اخیر حزب اعتدال و توسعه گفت: این طبیعی است که جریان‌های سیاسی بویژه منتقدان دولت در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس با ادبیات این چنینی سعی در جلب مخاطب داشته باشند؛ اما حافظه تاریخی مردم ما بخوبی گواه نادرستی داده‌های ارائه شده از سوی این افراد است.  وی ادامه داد: مردم هنوز آمار فوتی‌های چندصدتایی در روز ناشی از کرونا را در دولت گذشته فراموش نکرده‌اند. هنوز کسری بودجه، تورم ۶۰ درصدی و سایر آمارهای منفی از یاد مردم نرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی