«ایران» از تداوم اقدامات دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران غزه گزارش می‌دهد

سفر دوم امیرعبداللهیان به منطقه

 دیپلماسی منطقه‌ای ایران به نفع ملت فلسطین همچنان ادامه دارد. وزیر امور خارجه کشورمان که از زمان شروع عملیات طوفان‌الاقصی، سفر منطقه‌ای خود را با ورود به عراق آغاز کرد و سپس به لبنان، سوریه و قطر رفت، دیروز برای دومین‌بار راهی دوحه شد. در این سفر که در راستای موضوعات منطقه‌ای و بررسی ابتکارات جدید برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد، حسین امیرعبداللهیان با امیرقطر و نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
امیرعبداللهیان که در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود، ایران در کنار «قطر» و «ترکیه» آماده نقش‌آفرینی در خصوص آزادی اسرای غیرنظامی در عملیات طوفان‌الاقصی است، پس از انجام رایزنی‌ها در دوحه، راهی آنکارا پایتخت ترکیه شد.
دنیای اسلام نیازمند موضع مشترک
امیرعبداللهیان در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ضمن تأکید بر قدرت مقاومت در ایستادگی و مبارزه مقتدرانه علیه ارتش رژیم صهیونیستی و ناتوانی رژیم در رویارویی با نیروهای مقاومت فلسطین، وضعیت انسانی در نوار غزه را به دلیل حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه شهروندان مظلوم غزه اسفناک دانست و نسبت به پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی جنایات جنگی صهیونیست‌ها که با حمایت دولت امریکا و برخی دولت‌های اروپایی انجام می‌شود، هشدار داد.
وی انعکاس پیام قوی از سوی جهان اسلام به رژیم صهیونیستی و حامیان آن را مهم دانست و افزود: لازم است موضع مشترک و منسجم کشورهای اسلامی در حمایت از ملت فلسطین در حوزه عملی و اجرایی نیز به طور مؤثر به فعلیت رسیده و کشورهای اسلامی از تمام توان خود برای پایان دادن جنایت جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و رفع محاصره انسانی نوار غزه استفاده نمایند.

تداوم بحران غزه، زمینه‌ساز انفجار در منطقه
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز ضمن ابلاغ سلام خود به رهبری و رئیس‌جمهور کشورمان، به گفت‌وگوهای خوب و مهم اخیر خود با رئیسی در خصوص تحولات فلسطین اشاره کرد و ضمن اظهار خرسندی از این دیدار، مشورت‌ها میان دو کشور ایران و قطر را مهم دانست و افزود: این مشورت‌ها در چهارچوب منافع دو کشور و مصالح کشورها و ملت‌های منطقه از جمله در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد یافت.  
وی اضافه کرد: قطر به تلاش‌های خود به منظور پایان بخشیدن به حملات جاری رژیم اسرائیل علیه غزه و پایان بخشیدن به جنگ ادامه خواهد داد.
وزیران امور خارجه ایران و قطر هم بر ضرورت تداوم تلاش‌های مشترک به منظور توقف حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه و پایان بخشیدن به جنایات جنگی صهیونیست‌ها و نیز شکستن محاصره ضدانسانی علیه غزه تأکید کردند.
امیرعبداللهیان همچنین با وزیر خارجه تایلند که برای بررسی وضعیت شهروندان خود -که در جریان عملیات طوفان الاقصی به اسارت در آمده‌اند- به قطر سفر کرده بود، دیدار و رایزنی کرد.

 

بــــرش

جنگ گسترش یابد از رژیم صهیونیستی چیزی باقی نمی‌ماند
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه با حضور در گفت‌و‌گوی تلویزیونی توضیحاتی در خصوص برگزاری جلسه با یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در سفر اخیر خود به مسکو ارائه کرد. او گفت: در نگاه دوستان فلسطینی مقاومت به یک بلوغی رسیده که می‌تواند برای آینده دور برنامه‌ریزی کند. باقری در خصوص پیام امریکا به ایران هم گفت: آنها به تعبیر خود می‌خواهند از گسترش دامنه درگیری‌ها جلوگیری کنند، در حالی که خود آنها مسئول اصلی استمرار و گسترش درگیری‌ها با کمک و پشتیبانی  بی‌محابایی که از صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، هستند.
معاون وزیر امور خارجه در خصوص آینده این جنگ تصریح کرد: جریان مقاومت توانسته به خوبی با وحشی‌گری‌ها مقابله کند. گسترش جریان جنگ در منطقه توسط امریکایی‌ها به هیچ وجه امکان ندارد اما اینکه جریان مقاومت تصمیم بگیرد از هویت خود دفاع کند، در اختیار جریان مقاومت است و در موقع مقتضی تصمیم خواهند گرفت. وی همچنین «طوفان الاقصی» را جلوه‌ای از هوشمندی و آینده‌نگری مقاومت دانست و گفت: جنگ گسترش پیدا کند از اسرائیل چیزی باقی نمی‌ماند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی