آموزش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:
ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ هزار نفر افزایش یافت

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ۱۰ سال گذشته کمتر از پنج یا شش هزار نفر و در سال‌های اخیر حدود ۲۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شدند. مسلماً در چنین شرایطی در آغاز سال تحصیلی با کمبود نیروی انسانی مواجه و مجبور شدیم آزمون استخدامی برگزار کنیم.
به گزارش ایسنا، علی‌اصغر باقرزاده، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در حوزه نیروی انسانی از نظر کمیت و کیفیت غفلت شده است، گفت: در حوزه دانش‌آموزی نیز غفلت کردیم و به آنها نقش سپرده نشده است. همین امر وضعیت ما را به جایی رسانده که احساس می‌شود ارتباط‌مان با دانش‌آموزان، نوجوانان، کودکان و بویژه دختران ضعیف است.
باقرزاده با اشاره به اینکه هدف اول، تقویت ایمان است که فعالیت محوری آن، نماز و تقویت برگزاری نمازهای جماعت دانش‌آموزی است، اظهارکرد: با تدبیری که برای نمازیاوران اندیشیده شده تاکنون قریب به ۲۰ هزار نفر از خانواده‌ها در قالب نقش‌های نمازیار و پاسخ‌یار و آموزش صحیح‌خوانی نماز به دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند، گفت: با موافقت دولت سیزدهم ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان امسال به ۳۰ هزار نفر افزایش یافت و هنوز هم می‌توان این ظرفیت را افزایش داد اما مکان و استاد نداریم. اگر ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان تا ۵۰ هزار نفر افزایش یابد طی سه یا چهار سال آینده تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش به مرحله تعادل می‌رسد و کمبودها از بین می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی