نمایشگاه کار دانشگاه شریف میزبان کارجویان می‌شود

غزل رضایی ثانی
خبرنگار

معاون سرمایه انسانی دانشگاه شریف، دیروز در نشست خبری برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کار این دانشگاه گفت: نمایشگاه کار شریف نقش کلیدی در بازار کار ایفا می‌کند. تقریباً ۷۰۰ تا ۸۰۰ فرصت شغلی در این نمایشگاه توسط صنایع مختلف ایجاد می‌شود.
محمد شریف‌خانی با اشاره به رشد سالانه نمایشگاه کار شریف افزود: در دوره‌های مختلف تجربه این رویداد به ما نشان داد که نمایشگاه سال به سال رشد کرده و حجم بیشتری از فرصت‌های شغلی را پوشش داده است. سیزدهمین نمایشگاه کار، میزبان همه دانشجویان و دانش‌آموختگان کشور خواهد بود. هدف این نمایشگاه بیشتر جذب نیروهای فنی با دانش بالاست، به گونه‌ای که بیش از ۶۰ درصد از کارجویانی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند. معاون سرمایه انسانی دانشگاه شریف با تأکید بر اینکه خاصیت این نمایشگاه ارتباط مستقیم و بدون واسطه افراد جویای کار با صاحبان کسب و کارها و صنایع است، گفت: نمایشگاه کار یک فضای رقابتی است تا سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند توسط آن بهترین و خبره‌ترین نیروی کار را جذب کنند.
شریف‌خانی گفت: دانشجویان و کارجویان از طریق سامانه، رزومه خود را به کارفرمایان ارسال می‌کنند. بعد از برپایی نمایشگاه در یک بازه زمانی سه تا پنج ماه آمار و اطلاعات متقاضیان کار از طریق سامانه استخراج می‌شود که چه تعداد از آنها از طریق این نمایشگاه مشغول به کار شده‌اند و این کارجویان از کدام دانشگاه و در چه مقطع تحصیلی با چه گرایشی و گروه علمی و صنعتی هستند. در واقع آمار کسب و کار به ما نشان می‌دهد که عملکرد نمایشگاه کار در این زمینه چگونه بوده است.
وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه شریف به دلیل گزینه‌هایی که برای اشتغال دارند، تعدد گزینه برایشان جذاب است، گفت: برای دانشجویان شریف چیزی بالاتر از رشد و ارتقای علمی وجود ندارد؛ البته ناگفته نماند نیمی از کسانی که به نمایشگاه کار مراجعه می‌کنند از دانشجویان دانشگاه شریف و نیمی دیگر از سایر دانشگاه‌ها هستند. سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه شریف از ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه در سالن تربیت بدنی استاد جباری دانشگاه شریف برگزار می‌شود. لازم به ذکر است در این نمایشگاه ۱۸ کارگاه آموزشی به صورت رایگان برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی