اخبار

صعود اسکی‌باز ضایعه نخاعی به بیس‌ کمپ اورست
محمدحسین کیاشمشکی، اسکی‌باز سابق ایران با وجود ضایعه نخاعی به بیس کمپ اورست صعود کرد. بیس کمپ اورست در ارتفاع ۵ هزار و ۳۵۴ متری قرار دارد و کوهنوردانی که قصد صعود به اورست دارند در این کمپ اردوی اصلی خود را برپا و حمله به قله را آغاز می‌کنند. کیاشمشکی در ۲۲ سالگی هنگام اسکی دچار ضایعه نخاعی شد و نتوانست به فعالیت خود در این رشته ادامه دهد اما به کوهنوردی و طبیعت‌گردی روی آورد.
او با وجود این ضایعه به سبلان، سرکچال، کلون‌بستک، توچال، سیچال، آبک، اورجین، اسپیدچال، خورندان، بند، آسیاب‌باد، سرخه‌حصار، واریش، گل‌اندام، زرین‌کوه، آهنگرک و امامزاده عباسعلی صعود کرده و تا ارتفاع ۴ هزار و ۸۰۰ متری دماوند هم بالا رفته است.

قهرمانی ترکیه در امیدهای جهان
ترکیه در غیاب ایران، قهرمان پیکارهای کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان شد. این مسابقات در حالی به میزبانی کشور آلبانی برگزار شد که مسئولان این کشور به دلایل سیاسی به ملی‌پوشان کشورمان که سال گذشته قهرمان این مسابقات شده و امسال نیز شانس اول قهرمانی بودند، روادید ندادند. در این رقابت‌ها تیم ترکیه با کسب یک طلا، ۳ نقره، ۲ برنز و ۱۲۱ امتیاز به‌ عنوان قهرمانی رسید و جمهوری آذربایجان و گرجستان به ترتیب با ۹۳ و ۷۸ امتیاز دوم و سوم شدند.

داوودی: با پاداش نمی‌توان کاری کرد
علی داوودی، وزنه‌بردار نایب قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو از پایین بودن پاداش‌های ورزشکاران غیرتوپی صحبت می‌کند. او معتقد است: «پاداش این بازی‌ها خیلی پایین در نظر گرفته شده تا جایی که در تاریخ ورزش ایران شاید چنین پاداشی بی‌سابقه باشد. پاداش 500 میلیون به صورتی است که با تورم فعلی نمی‌توان کار خاصی با آن انجام داد اما به یاد دارم در سال‌های قبل با همین مدال بازی‌های آسیایی می‌شد یک خانه کوچک در تهران خرید اما به هرحال تلاش خود را می‌کنیم.»

داورزنی: با 14 مربی مذاکره کرده‌ایم
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در جلسه دیروز کمیته فنی با شمردن ویژگی‌های سرمربی آینده تیم ملی ایران، گفت با ۱۴ مربی مذاکره کرده است.
او گزارش مفصلی از مذاکراتش داد: «جلسات مفصلی داشتیم، با بعضی مربیان خوب دنیا بیش از یک ساعت و نیم صحبت کردیم و طبق شاخص‌های مدنظر کمیته فنی، امیدواریم به انتخاب درستی برسیم تا موجب بهبود وضعیت والیبال کشورمان در دنیا شود.»
به گفته او فدراسیون والیبال، ایرانی یا خارجی بودن سرمربی را نبسته: «بعضی می‌گویند ایرانی و خارجی بودن سرمربی مهم نیست و عملکرد فرد اهمیت دارد، پس ذهن خود را محدود نکنید به اینکه یک سرمربی سرشناس خارجی باید بیاید، مثلاً آلکنو در زمان کوتاهی که داشت به نتیجه مدنظر فدراسیون نرسید، در نتیجه بحث ایرانی یا خارجی بودن سرمربی را نبستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی