انتخابی المپیک 2024

صعود ایران به شرط برد فیلیپین

پریسا غفاری
خبرنگار

دور دوم مسابقات فوتبال زنان در مرحله انتخابى المپیک پاریس در قاره آسیا برگزار شد و ایران با یک تساوى شانس ماندن در این مسابقات را حفظ کرد.
حالا معادلات براى صعود تیم‌ها به دور بعد پیچیده‌تر شده است. از مرحله دوم این مسابقات چهار تیم به دور بعد راه پیدا مى‌کنند که با توجه به اینکه تیم‌ها در سه گروه هستند، ابتدا تیم‌هاى نخست به صورت مستقیم به دور بعد صعود می‌کنند و سپس بهترین تیم دوم به دور بعد راه می‌یابد. از بین تیم‌هاى حاضر، صعود استرالیا و ژاپن با توجه به تفاضل گل آنها و بردشان در دو بازى اول به دور بعد مسجل است.
در گروه دوم این مسابقات تکلیف تیم صعود‌کننده نامشخص است. کره‌جنوبى و کره‌شمالى ٤ امتیازی هستند و چین هم ٣ امتیاز دارد. کره‌جنوبى باید در دیدار آخر خود به مصاف چین برود و کره‌شمالى هم با تایلند دیدار مى کند. کره‌شمالى احتمالاً برنده بازى مى شود و با ٧ امتیاز در جدول قرار مى‌گیرد. در این صورت در بازى کره‌جنوبى و چین هر نتیجه‌اى صورت بگیرد، ایران شانسى براى صعود ندارد و حذف مى شود، پس بهترین اتفاق در این گروه شکست کره‌شمالى مقابل تایلند است.
از گروه سوم ویتنام و ازبکستان ٣ امتیازى هستند. ویتنام هفته آخر با ژاپن دیدار می‌کند و احتمال شکستش زیاد است. ازبکستان هم با هندى روبه‌رو مى‌شود که در دو بازى قبلى خود ١٠ گل خورده است و احتمالاً مقابل ازبکستان نیز شکست خواهد خورد که در این صورت ایران حذف می‌شود.

شرایط صعود ایران
ایران امروز ساعت 16:00 مقابل فیلیپین به میدان مى‌رود و در هر صورت باید ببرد تا ٤ امتیازی شود. در گروه دوم کره‌شمالى و چین باید مقابل حریفان خود با اختلاف ٢ گل یا بیشتر شکست بخورند تا تفاضلشان هم منفى شود. در گروه سوم ازبکستان باید به هند ببازد و ویتنام هم مقابل ژاپن شکست بخورد. در این حالت‌ها ایران اگر با اختلاف ٢ گل فیلیپین را شکست دهد، به‌عنوان بهترین تیم دوم به مرحله بعد صعود مى‌کند؛ ایرانى که هنوز در این مسابقات گل نزده است.

جستجو
آرشیو تاریخی