معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

ارائه خدمات بستری رایگان با اجرای برنامه پزشک خانواده

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برنامه پزشک خانواده، بیمارانی که از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی منتقل شوند از خدمات بستری رایگان برخوردار می‌شوند.
به گزارش ایرنا، سعید کریمی افزود: در حال حاضر برنامه پزشک خانواده در ۹۵ شهر در حال اجراست و در این برنامه تیم‌های سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری وزارت بهداشت، اجرای سراسری برنامه پزشک خانواده است، اظهار داشت: مطابق شیوه نامه جدید این برنامه، به ازای هر سه هزار نفر یک تیم پزشکی خانواده متشکل از دو مراقب سلامت و یک پزشک در نظر گرفته شده است. مراقبان سلامت خدمات مربوط به مراقبت را ارائه می‌دهند و در صورت نیاز به پزشک، تا زمان جذب پزشک در پایگاه سلامت، فرد مراجعه کننده به پزشک خانواده پایگاه‌های مجاور ارجاع خواهد شد.
به گفته معاون وزیر بهداشت، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع یکی از پنج هدف اصلی طرح عدالت و تعالی نظام سلامت و سند تحول دولت مردمی است.
در نظام ارائه خدمات سطح یک، سلامت تمام افراد جامعه در قالب بسته‌های خدمتی گروه‌های سنی و آسیب پذیر در قالب سلامت خانواده تعریف شده و پزشکان خانواده مورد بازبینی قرار می‌گیرند.
جستجو
آرشیو تاریخی